هدایت تحصیلی بعد از ۲۲ سال در پایه نهم انجام می‌شود

  مدیرکل آموزش متوسطه دوره کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از ۲۲ سال هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جدید در پایه نهم در دوره اول متوسطه انجام می‌شود. به گزارش فارس، سید مصطفی آذرکش در نشست مدیران و مشاوران مدارس اردبیل در سالن مدرسه مدرس اردبیل اظهار کرد: بیش از این هدایت تحصیلی […]

 

مدیرکل آموزش متوسطه دوره کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از ۲۲ سال هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جدید در پایه نهم در دوره اول متوسطه انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سید مصطفی آذرکش در نشست مدیران و مشاوران مدارس اردبیل در سالن مدرسه مدرس اردبیل اظهار کرد: بیش از این هدایت تحصیلی در انتقال دانش‌آموزان از در پایه اول دبیرستان اتفاق می‌افتاد در حالی که در سال تحصیلی جدید، هدایت تحصیلی در پایان پایه نهم و آغاز ورود به پایه دهم برای اولین سال اتفاق می‌افتد.

وی گفت: دانش‌آموزان پایه سوم متوسطه دوره اول (نهم) امسال می‌توانند در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای، کاردانش و نظری انتخاب رشته کنند که ۶ شاخص در هدایت تحصیلی آن‌‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش متوسطه دوره کارودانش وزارت آموزش و پرورش با یادآوری این‌که از صددرصد نمره اعمال شده در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ۳۵ درصد مربوط به عملکرد سه ساله پایه دوره اول متوسطه، ۳۰ درصد آزمون مشاوره‌ای و بحث استعدادیابی، ۱۰ درصد نظر مشاور، ۱۰ درصد نظر معلمان، ۱۰ درصد نظر دانش‌آموزان و ۵ درصد نیز نظر والدین نیز اعمال می‌شود.

آذرکش گفت: ما نه تنها نمی‌خواهیم روی عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان تمرکز کنیم بلکه باید انتخاب آگاهانه در سایه رغبت و انگیزه دانش‌آموزان برای ورود به رشته‌های مختلف دانش‌آموزان انجام شود.

 

وی یکی از مشکلات و نارسایی‌‌‌ها را در این حوزه طبقه‌بندی غیراصولی دانش‌آموزان به طیف دانش‌آموزان ضعیف و قوی عنوان کرد و گفت: نباید عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در این زمینه ملاک عمل قرار گیرد بلکه باید مبانی مختلف در این زمینه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مورد توجه باشد.