موسیقی به لطف کسی نیاز ندارد

حسین‌علیزاده موسیقی به لطف کسی نیاز ندارد جشنواره منطقه‌ای کهن آواهای تنبور در خانه تنبور روستای بانزلان دالاهو کرمانشاه حسین‌علیزاده در اختتامیه جشنواره‌ی «کهن‌آواهای تنبور» گفت: ایران کشوری بسیار ثروتمند به لحاظ موسیقی است و اقوام مختلف ایران هر کدام موسیقی غنی دارند. اگرچه سالیان درازی است که به موسیقی کم لطفی می‌شود اما موسیقی […]

حسین‌علیزاده

موسیقی به لطف کسی نیاز ندارد

جشنواره منطقه‌ای کهن آواهای تنبور در خانه تنبور روستای بانزلان دالاهو کرمانشاه

حسین‌علیزاده در اختتامیه جشنواره‌ی «کهن‌آواهای تنبور» گفت: ایران کشوری بسیار ثروتمند به لحاظ موسیقی است و اقوام مختلف ایران هر کدام موسیقی غنی دارند. اگرچه سالیان درازی است که به موسیقی کم لطفی می‌شود اما موسیقی به لطف کسی نیاز ندارد و همواره راه خود را می‌رود.

به گزارش ایلنا، حسین‌علیزاده نوازنده چیره‌دست ‌تار در مراسم اختتامیه «کهن آواهای تنبور» که همزمان با افتتاح «خانه تنبور» برگزار شد، بیان‌کرد: امروز شاهد یکی از بهترین اتفاقات در عرصه موسیقی کشور هستیم.

او با بیان این‌که عاشق موسیقی کردی هستم، گفت: استاد شهرام‌ناظری و استاد کیهان‌کلهر از بزرگان موسیقی این خطه هستند.

این هنرمند همچنین با انتقاد از خطاب کردن بزرگان موسیقی با عناوین غیرایرانی همچون شوالیه، اظهارکرد: استاد شهرام‌ناظری نیاز به عنوان شوالیه ندارد و این عناوین به او ارزش نمی‌دهد، استاد ناظری در قلب مردم جا دارد و قلب ما برای او می‌تپد.

در این مراسم که با حضور هنرمندانی همچون شهرام‌ناظری، کیهان‌کلهر، حسین‌علیزاده، محمدرضا‌درویشی، علی‌اکبرشکارچی و علی‌اکبرمرادی، همزمان با افتتاح خانه تنبور، شب گذشته(۲۱ شهریور) برگزار شد، علی‌شبستری مدیر اجرایی جشنواره گفت: در این جشنواره ۷۰ نوازنده تنبور و مقام‌خوان حضور داشتند که در دو بخش گروه نوازی(۱۳ گروه) و تک‌نوازی و مقام‌خوانی با هم به رقابت پرداختند.

 

او با اشاره به قدمت ۵ هزار ساله ساز تنبور، گفت: انتقال موسیقی سنتی به عنوان یک میراث به آیندگان از اهداف برپایی این جشنواره بود که به همت خانه تنبور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان دالاهو برگزار شد.