گشت‌های پلیس و کلانتری‌ها افزایش می‌یابد

فرمانده ناجا گشت‌های پلیس و کلانتری‌ها افزایش می‌یابد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعلام اتمام طرح ۲۴ ساعته موسوم به رعد که در پلیس پیشگیری انجام شد با برشمردن دستاوردهای این طرح از افزایش کلانتری‌ها و گشت‌های پلیس در پایتخت خبر داد. به گزارش مهر، سردار حسین‌رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که […]

فرمانده ناجا

گشت‌های پلیس و کلانتری‌ها افزایش می‌یابد

فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعلام اتمام طرح ۲۴ ساعته موسوم به رعد که در پلیس پیشگیری انجام شد با برشمردن دستاوردهای این طرح از افزایش کلانتری‌ها و گشت‌های پلیس در پایتخت خبر داد.

به گزارش مهر، سردار حسین‌رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که اجرای طرح‌های امنیتی و پلیسی با جدیت در پایتخت دنبال می‌شود، افزود: از شب گذشته تاکنون عملیاتی با عنوان رعد در سطح تمام کلانتری‌های تهران به اجرا درآمد که با اجرای آن علاوه بر شناسایی و دستگیری سارقان، مالخران، خرده‌فروشان موادمخدر، زورگیران و سارقان خرده پا مأموران موفق به کشف ۹۹ دستگاه خودور سرقتی، دستگیری ۲۹۷ سارق و مالخر و کشف ۱۲۴۰ قطعه انواع لوازم خودرو و ۲۸۴۰ قلم انواع کالاهای سرقتی شدند.

رحیمی با اشاره به این‌که در عملیات شب گذشته مأموران پلیس موفق به انهدام یک باند زورگیری ۳ نفره شدند، افزود: اعضای این باند اقدام به خرد کردن چک و همچنین ضرب و شتم افراد برای زورگیری می‌کردند. در عملیات پلیس از داخل خودرو زانتیا متهمان علاوه بر کشف حکم جعلی یک دستگاه بی‌سیم و لباس مأموران پلیس نیز کشف شد و تحقیقات از متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام باند توزیع بی‌سیم در سطح شهر تهران گفت: مأموران پلیس پیشگیری همچنین موفق شدند باندی را شناسایی و منهدم کنند که به صورت کاملاً غیرقانونی اقدام به قاچاق بی‌سیم به داخل تهران می‌کردند. از محل اختفای اعضای این باند ۸۸۶ دستگاه بی‌سیم با برد بالا و متوسط کشف و ضبط شد که بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد اعضای این باند اقدام به فروش این دستگاه بی‌سیم‌ها به باندهای تبهکاری می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره افزایش گشت‌های کلانتری و همچنین کلانتری‌ها در سطح شهر تهران گفت: نیازسنجی‌های لازم صورت گرفته و برخی از مناطق شهرداری تهران که نیاز به افتتاح کلانتری هستند نیز شناسایی شده‌اند. محل ساخت کلانتری و پایگاه پلیس راهور در این مناطق جانمایی و تجهیز شده و در هفته نیروی انتظامی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این‌که مرکز آلارم پلیس تهران بزرگ از مدت‌ها پیش آغاز به‌کار کرده است، افزود: تاکنون ۶۰۰ هزار صنف اعم از طلافروشی‌ها، پاساژ‌ها و بانک‌ها به عضویت این مرکز در آمده‌اند سازوکار این مرکز به این صورت است که در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل آلارم در مرکز به صدا درآمده و مأموران به سرعت اقدام خواهند کرد.