دغدغه‌های زندگی را با موسیقی بشنوید

  زهرا ایمان‌پور- نشست خبری نخستین دوره فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران با حضور مسؤولان برگزاری این رویداد موسیقایی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، نوید گوهری مدیر هنری نخستین دوره فستیوال بین‌المللی موسیقی تهران در ابتدای این نشست خبری که در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد با […]

 

زهرا ایمان‌پور- نشست خبری نخستین دوره فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران با حضور مسؤولان برگزاری این رویداد موسیقایی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، نوید گوهری مدیر هنری نخستین دوره فستیوال بین‌المللی موسیقی تهران در ابتدای این نشست خبری که در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های مختلف کانون موسیقی معاصر بیان کرد: این فستیوال یک حرکت خصوصی است که در اولین دوره با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که برخورد آهنگسازان با جریان‌های مختلف موسیقی معاصر و معرفی بیش‌تر آثار آنها، توجه به حضور بین‌المللی هنرمندان ایران در رویدادهای خارجی از جمله اهداف برگزاری است.

گوهری بیان کرد: مطالبی که به آن‌ها اشاره می‌کنند صرفاً دربرگیرنده ارزش‌گذاری برای موسیقی معاصر نیست که بگوییم فلان موسیقی بد و این موسیقی خوب است. به اعتقاد ما موسیقی معاصر یکی از خاص‌‌ترین هنرهایی است که می‌تواند راجع به دغدغه‌های زندگی ما صحبت کند.

احسان تارخ، مدیر اجرایی فستیوال موسیقی معاصر تهران نیز در این نشست خبری با بیان این‌که تیم اجرایی فستیوال به لحاظ اجرایی خیلی دست تنها بود، بیان کرد: بیش از ۱۵۰ هنرمند در بخش‌های مختلف درگیر این فستیوال هستند و خوشبختانه یکی از تفاوت‌هایی که می‌توانیم در این رویداد به آن اشاره کنیم، این است که بخش بین‌الملل و سایر بخش‌ها از کلیت جشنواره مجزا نیست.

وی افزود: نشست‌های پژوهشی فستیوال موسیقی معاصر تهران در تالار امیرخانه خانه هنرمندان ایران توسط ۱۹ هنرمند برگزار خواهد شد که به موازات این نشست‌ها، اجراهایی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ شب طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه در بنیاد لاجوردی با ارایه چند پرفورمنس اجرا می‌شود. بخش دوم فستیوال نیز بعد از برگزاری نشست‌های پژوهشی از ساعت ۱۲:۳۰ در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز و تا ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر ادامه خواهد داشت، این در حالی است که از ساعت ۱۷:۳۰ هر روز اجراهای صحنه‌ای ما ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در تالار رودکی از علاقه‌مندان میزبانی می‌کند.

 

سروی مشاور بین‌الملل و نظارت راهبردی نخستین فستیوال موسیقی معاصر تهران نیز در این نشست گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم که از همان آغاز به‌کار ستاد برگزاری فستیوال، هدف‌گذاری درستی صورت گیرد تا بتوانیم بر اساس آن به یک همگرایی مناسبی برسیم و در جریان فعالیت‌های موسیقایی کشور به صورت جزیره‌ای عمل نکنیم. این‌که نوازندگان خارجی شرکت‌کننده در فستیوال بنا به برنامه‌ای که به آن‌ها ارایه شده قرار است آثار تعدادی از آهنگسازان ایرانی را اجرا کنند، موضوعی نبود که از روی اجبا به آن‌ها تحمیل شود. اتفاقاً این هنرمندان بر اساس داشته‌های خودشان این کار را کردند و خیلی علاقه‌مند بودند که در این فستیوال آثار هنرمندان ایرانی را نیز اجرا کنند.