۱۰۰۰ کلاس درس خشت و گلی و ۱۷۰۰ کلاس کانکسی داریم

رییس سازمان نوسازی‌ مدارس ۱۰۰۰ کلاس درس خشت و گلی و ۱۷۰۰ کلاس کانکسی داریم رییس سازمان نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس با بیان این‌که نزدیک به ۸۳ هزار کلاس درس در کشور نیازمند سامانه گرمایشی مرکزی هستند، گفت: ۱۰۰۰ کلاس درس خشت و گلی و ۱۷۰۰ کلاس کانکسی داریم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، […]

رییس سازمان نوسازی‌ مدارس

۱۰۰۰ کلاس درس خشت و گلی و ۱۷۰۰ کلاس کانکسی داریم

رییس سازمان نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس با بیان این‌که نزدیک به ۸۳ هزار کلاس درس در کشور نیازمند سامانه گرمایشی مرکزی هستند، گفت: ۱۰۰۰ کلاس درس خشت و گلی و ۱۷۰۰ کلاس کانکسی داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی‌نظرپور، رییس سازمان نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در خصوص نوسازی و تجهیز مدارس کشور، اظهارداشت: در تجهیز و ایمنی مدارس به این موضوع توجه می‌کنیم که سیستم سوخت را به داخل کلاس‌های درس نبریم و در بیرون از کلاس، به صورت سیستم گرمایشی مرکزی باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۰ هزار کلاس درس از سیستم گرمایشی مرکزی و خارج از کلاس درس برخوردار هستند و در بقیه کلاس‌ها، به‌وسیله سوخت یا انرژی برق گرم می‌شود.

رییس سازمان نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص «تعداد کلاس‌های درسی که نیازمند سیستم گرمایشی مرکزی هستند»، خاطرنشان‌کرد: حدود ۸۳ هزار کلاس درس داریم که نیازمند وسایل سوختی و سیستم گرمایشی خارج از کلاس درس هستند.

نظرپور اضافه کرد: کلاس‌های درس جدیدی را که احداث می‌کنیم و پروژه‌هایی که ظرف ۱۰ سال اخیر انجام شده است، همه دارای ایمنی لازم بوده و سیستم گرمایشی مرکزی دارند.

وی تصریح‌کرد: در برنامه‌ریزی که صورت گرفته است، ظرف مدت ۳ سال و در صورت تأمین اعتبار لازم، ۸۳ هزار کلاس درسی که فاقد ایمنی لازم هستند، تجهیز می‌شوند.

رییس سازمان نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به همکاری خیرین مدرسه‌ساز در تجهیز مدارس کشور، متذکر شد: حدود ۵۰ درصد مدارس مورد بهره‌برداری‌شده امسال، توسط خیرین ساخته شده است.

نظرپور بیان‌داشت: بالغ بر ۵ هزار کلاس درس تا مهر سال‌جاری به بهره‌برداری رسیده است و اعتبارات دریافتی نیز حدود ۳۰ درصد است؛ ضمن این‌که حدود ۵۳۸۰ کلاس درس به مجموع کلاس‌‌ها در مهرماه سال جاری اضافه شده است و ۱۱۷۸ پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی در خصوص «تعداد کلاس‌های نوسازی‌شده مدارس کشور»، افزود: ۲۳ هزار پروژه در کشور در حال احداث است که در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته قرار دارد؛ ضمن این‌که یکسری فضاهای آموزشی در استان‌هایی قرار دارند که از متوسط سرانه کشور پایین‌تر هستند.

رییس سازمان نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص «مدارس خشت و گلی و کانکسی»، عنوان‌کرد: حدود هزار کلاس درس خشتی گلی و حدود ۱۷۰۰ کلاس کانکسی داریم که اولویت اول ما کلاس‌های خشت و گلی است که بنا داریم تا پایان سال ۹۷ همه کلاس‌های خشت و گلی و کانکسی را جمع‌آوری کنیم.

 

نظرپور در خصوص «وجود مدارس کپری»، یادآور شد: کلاس‌های کپری براساس نیازی است که در منطقه‌ای به خاطر کوچ خانواده‌ها ایجاد می‌شود زیرا اولین اقدام در این مناطق برای ایجاد فضای آموزشی، احداث مدارس کپری است.