همه احتمالات مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس

همه احتمالات مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس ثبت نام کاندیداهای انتخابات فدراسیون بوکس در حالی از فردا آغاز می‌شود که احتمالات و پیش‌بینی‌های روشنی از افراد شرکت‌کننده در این مجمع شنیده می‌شود. به گزارش مهر، ثبت نام برای مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس از ۱۱ تا ۲۴ مهر انجام می‌شود تا پس از آن با برگزاری انتخابات […]

همه احتمالات مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس

ثبت نام کاندیداهای انتخابات فدراسیون بوکس در حالی از فردا آغاز می‌شود که احتمالات و پیش‌بینی‌های روشنی از افراد شرکت‌کننده در این مجمع شنیده می‌شود.

به گزارش مهر، ثبت نام برای مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس از ۱۱ تا ۲۴ مهر انجام می‌شود تا پس از آن با برگزاری انتخابات جانشین رییس ۲۸ ساله این فدراسیون مشخص شود. اما آنچه در این بین جالب توجه است پیش‌بینی آشکار افراد شرکت‌کننده در انتخابات است. اگرچه سهم فنی‌ها در میان گزینه‌های احتمالی حاضر در انتخابات بیش‌تر است اما پیش‌بینی می‌شود دو یا ۳ چهره غیرفنی نیز برای مجمع انتخاباتی بوکس ثبت نام کنند، اگرچه بعید به نظر می‌رسد این افراد با اقبال خانواده این رشته روبه‌رو شوند.

در بین گزینه‌های شرکت‌کننده صحبت از حضور سرپرست فدراسیون بوکس نیز شنیده می‌شود. برخی از رؤسای هیأت‌ها حتی از رخصت گرفتن تلفنی سرپرست برای شرکت در انتخابات صحبت کرده‌اند. اتفاقی که می‌تواند یک یا دو سؤال اساسی را در میان جامعه ورزش و به‌خصوص خانواده بوکس مطرح کند. آیا گزینه سرپرستی وزارت ورزش و جوانان با هدف برگزاری مجمع به بوکس آمد یا برای شرکت در انتخابات و سؤال دوم این‌که آیا پس از دوماه سرپرستی و تعطیلی فعالیت‌های جاری فدراسیون، خانواده بوکس از داوری می‌خواهد تا در انتخابات شرکت کند؟

بررسی شرایط موجود و تلاش‌های انتخاباتی نام چند گزینه را برای شرکت در انتخابات فدراسیون مطرح می‌کند:

۱- گزینه نخست که شرکتش در انتخابات بسیار محمتل است کسی نیست جز افشین داوری. داوری سابقه سال‌ها مدیریت در ورزش کشور را داشته است. او چندین سال نیز به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی فعالیت کرده است. کسب تنها مدال المپیکی این رشته در زمان ریاست داوری را می‌توان یکی از موفق‌‌ترین رزومه کاری وی دانست هرچند نتایج بازیهای آسیایی و استعفای او یک سال مانده به پایان دوره کاری‌‌اش ابهاماتی را در خصوص فعالیت ممتد و با برنامه در پست مدیریتی ایجاد می‌کند. حضور کوتاه‌مدت داوری در پست سرپرستی فدراسیون بوکس با انتقاداتی همراه بوده است. لغو اردوی تیم‌های ملی، لغو اردوی مشترک با کوبا، تغییرات کلیدی در رأس فدراسیون و… از مهم‌ترین مواردی است که منتقدان داوری به وی وارد کرده‌اند.

هرچند هدف از حضور سرپرستان در فدراسیون‌های ورزشی حفظ آرامش رشته برای برگزاری مجمع انتخاباتی است اما تجربه نشان داده بسیاری از سرپرستان خود برای حضور در انتخابات تمایل دارند. برخی از رؤسای هیأت‌ها نیز از تماس‌های تلفنی و رخصت سرپرست بوکس برای شرکت در انتخابات می‌گویند که در نوع خود جالب است.

۲- دومین گزینه که از مدت‌ها پیش صحبت از حضورش در انتخابات به گوش می‌رسد، حسین‌ثوری، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان است. از وی که سال‌ها ریاست هیأت بوکس استان سیستان و بلوچستان را برعهده داشت به عنوان یکی از گزینه‌های سرپرستی فدراسیون هم نام برده می‌شد. ثوری که در این استان هم سابقه فعالیت نسبتاً مثبتی را داشته است می‌تواند یکی از گزینه‌های فنی برای شرکت در انتخابات بوکس باشد. هرچند وی در گفت‌و‌گو با مهر عنوان کرده بود که اگر کاندیدایی تخصصی‌تر و قوی‌تر از خودش در انتخابات شرکت کند کاندیدا نخواهد شد.

۳- گزینه سوم که بدون شک تخصصی‌‌ترین فرد حاضر در بوکس(فعال در فدراسیون) است، کسی نیست جز روح‌ا…حسینی. حسینی در تمام سال‌های شرکتش در رقابت‌های قهرمانی کشور به مدال طلای سنگین وزن رسید و چندین مدال طلا، نقره و برنز آسیا را در کارنامه‌‌اش دارد. وی در حدود دو سال پایانی ریاست فدراسیون ناطق‌نوری، نایب رییسی این فدراسیون را برعهده داشت و به ویژه در رده سنی پایه اقدامات گسترده‌ای انجام داد که نتیجه آن کسب مدال طلای جوانان در آسیا بود. تأمین هزینه اعزام‌ها و برگزاری اردو‌ها از جمله موارد دیگری است که وی را به عنوان یکی از گزینه‌های فنی بی‌نیاز از جهت مالی برای انتخابات معرفی می‌کند. هرچند برخی تصمیمات او در دو سال اخیر منتقدانی را هم در بر داشته است به خصوص افرادی که پس از سال‌ها فعالیت در فدراسیون در زمان نایب رییسی وی از بوکس و به ویژه تیم ملی جدا شده‌اند.

۴- حضور برخی گزینه‌ها در انتخابات فدراسیون بوکس نیز به گوش می‌رسد. چهره‌هایی همچون علی‌دانشمندفر(دبیر پیشین فدراسیون)، اکبراحدی و عیسی‌گل‌محمدی(از مربیان بوکس) و چند گزینه دیگر اگرچه از جمله پیش‌بینی‌های افراد شرکت‌کننده در انتخابات هستند اما بعید به نظر می‌رسد این افراد در صورت شرکت در مجمع انتخاباتی به نفع یک گزینه اصلی انصراف ندهند.

 

۵- فضای آرام فعلی بوکس برای انتخابات پیش رو کمی عجیب به نظر می‌رسد. بسیاری از کارشناسان معتقدند پای یک گزینه چهارم هم به میان می‌آید. گزینه‌ای که ممکن است از میان مدیران تغییر یافته در وزارت ورزش و جوانان (به عنوان گزینه اصلی وزراتخانه) برای انتخابات بوکس مطرح شود. اگر چنین گزینه‌ای پا در عرصه انتخابات بگذارد باید منتظر واکنش احتمالی خانواده این رشته باشد. خانواده‌ای که این روز‌ها به شدت به ریاست یک اهل فن از این رشته تأکید دارد. هرچند وزارت ورزش و جوانان نیز بار‌ها از بی‌طرفی و بدون گزینه بودن خود در انتخاباتهای فدراسیون‌های ورزشی صحبت کرده است.