۸۴ کشور مدعی دریافت ارزشمند‌ترین نشان فیلم جهان شدند

با پایان مهلت معرفی فیلم‌های خارجی به اسکار ۸۴ کشور مدعی دریافت ارزشمند‌ترین نشان فیلم جهان شدند مهلت معرفی فیلم از سوی کشور‌ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار به پایان رسید. به گزارش ایلنا، با پایان مهلت ارسال فیلم از سوی کشور‌ها به آکادمی اسکار، ۸۴ کشور فیلم‌های برگزیده خود […]

با پایان مهلت معرفی فیلم‌های خارجی به اسکار

۸۴ کشور مدعی دریافت ارزشمند‌ترین نشان فیلم جهان شدند

مهلت معرفی فیلم از سوی کشور‌ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، با پایان مهلت ارسال فیلم از سوی کشور‌ها به آکادمی اسکار، ۸۴ کشور فیلم‌های برگزیده خود را برای حضور در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار معرفی کردند و البته این احتمال وجود دارد که نام چند کشور دیگر نیز به این فهرست اضافه شود.

امسال کشورهای لائوس با فیلم «عزیر‌ترینخواهر» و موزامبیک با فیلم «قطارنمک و شکر» اولین حضور خود را در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی اسکار تجربه می‌کنند و کشورهای غنا، هندوراس و امارات متحده عربی نیز قرار بود برای اولین بار فیلمی را به نمایندگی از کشورشان معرفی کنند.

کشور مقدونیه نیز قصد داشت امسال فیلمی را برای حضور در این رویداد سینمایی معرفی کند اما کمیته اسکار این کشور در نهایت اعلام کرد که از میان دو فیلم نامزد، هیچ یک را به سبب نداشتن معیارهای زیبایی شناختی و رویی انتخاب نکرده و بنابراین امسال در رقابت این شاخه از جوایز سینمایی اسکار حضور نخواهد داشت.

سینمای ایتالیا که با ۱۴ جایزه، پرافتخار‌ترین کشور در عرضه اسکار خارجی است امسال «تامبرا» ساخته «جوناس‌کارپینانو» و به تهیه‌کنندگی «مارتین اسکورسیزی» را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم خارجی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.

فرانسوی‌‌ها نیز که تاکنون ۱۲ بار موفق به کسب اسکار خارجی شده‌اند نیز امسال فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» به‌کارگردانی «روبین کامپیلو» را برگزیدند، فیلمی که در جشنواره کن رونمایی شد و در نهایت موفق به کسب جایزه بزرگ هیأت داوران این رویداد سینمایی شد.

سینمای کامبوج نیز جدید‌ترین ساخته «آنجلیناجولی» را به عنوان نماینده خود در جوایز اسکار ۲۰۱۸ معرفی کرده است.

چهارمین ساخته «آنجلیناجولی» در مقام کارگردان با عنوان «اول پدرم را کشتند» براساس کتاب خاطرات نوشته «لونگ‌اونگ» در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است و به داستان واقعی زندگی او در دهه ۱۹۷۰ میلادی و نسل‌کشی حدود دو میلیون کامبوجی توسط گروه «خمرهای سرخ» می‌پردازد.

سینمای ژاپن نیز که ۴ جایزه اسکار خارجی در ویترین افتخارات خود دارد و تاکنون ۶۲ بار به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافته، امسال فیلم «عشق او آب را به جوش می‌آورد» به‌کارگردانی نویسندگی «ریوتا ناکانو» را به عنوان نماینده خود در این جوایز سینمایی برگزیده است.

 

سینمای ایران نیز که سال گذشته با فیلم «فروشنده» دومین جایزه اسکار خود را از آن خود کرد امسال با فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار در این رویداد سینمایی شرکت می‌کند.