سخنگوی ناجا:۵۰ درصد جرایم کشور توسط معتادان رخ می‌دهد

  سخنگوی ناجا با بیان این‌که ۵۰ درصد جرایم کشور توسط معتادان اتفاق می‌افتد، گفت: براساس آمار‌ها در جهان ۲۰۰ میلیون نفر از مواد مخدر استعمال می‌کنند در حالی که یک میلیون سلول مغزی افراد براساس مصرف مواد مخدر از بین می‌رود، حال اگر این نیروهای انسانی هدایت شوند بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود. […]

 

سخنگوی ناجا با بیان این‌که ۵۰ درصد جرایم کشور توسط معتادان اتفاق می‌افتد، گفت: براساس آمار‌ها در جهان ۲۰۰ میلیون نفر از مواد مخدر استعمال می‌کنند در حالی که یک میلیون سلول مغزی افراد براساس مصرف مواد مخدر از بین می‌رود، حال اگر این نیروهای انسانی هدایت شوند بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود.

به گزارش ایسنا، سعید منتظر المهدی در مراسم اختتامیه طرح «گیلان مطهر» در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان، اظهار کرد: جرم و کج‌روی‌‌ها اعتماد را از جامعه سلب خواهد کرد.

وی با بیان این‌که اعتماد عمومی و امنیت جامعه جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، افزود: تأمین امنیت جامعه از وظایف مهم نیروی انتظامی است، همه افراد جامعه در برقراری امنیت اجتماعی سهم به سزایی را ایفا می‌کنند.

منتظرالمهدی با بیان این‌که امروزه با گسترش تکنولوژی، ارتباط عموم با نیروی انتظامی توسعه یافته و همین امر زمینه امنیت جامعه را بیش از پیش افزایش می‌دهد، گفت: با برقراری ارتباط گسترده در جامعه جرم و جنایت‌ها کاهش خواهد یافت.

سخنگوی ناجا ضمن بیان این‌که اولیا باید قرار‌ها و ماندگاریشان در منزل را افزایش دهند تا فرار‌ها کاهش یابد، بیان کرد: متأسفانه با شاغل بودن پدرو مادر ارتباط بین فرزندان کاهش یافته و این خود زمینه جرم و جنایت را افزایش داده است.

وی با بیان این‌که ۶۰۰ کلانتری در کشور داریم که دارای ۵۰ مرکز مشاوره است، گفت: از این مجموع ۳۷۰ هزار پرونده سال گذشته به مراکز مشاوره ارجاع داده شد که خوشبختانه با گفتمان‌های مطلوب بیش از ۷۰ درصد این پرونده‌ها به صلح انجامید.

منتظرالمهدی با اشاره به آموزش و مهارت اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین ایستگاه پیشگیری از جرایم و امنیت در جامعه محسوب می‌شود، با ارتقای مهارت اجتماعی بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش خواهد یافت.

سخنگوی ناجا با بیان این‌که ۵۰ درصد جرایم کشور توسط معتادان اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: براساس آمار بین‌المللی بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در جهان از انواع مواد مخدر استعمال می‌کنند درحالی که یک میلیون سلول مغزی افراد بر اساس مصرف مواد مخدر از بین می‌رود که اگر این نیروهای انسانی و مغزی هدایت شوند بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع و نوآوری افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اجرای طرح گیلان مطهر گفت: طرح گیلان مطهر یکی از طرح‌های شایسته بود که در گیلان اجرا شد زیرا با پیشگیری و با همکاری مبلغان دینی و دستگاه‌های اجرایی می‌توان سبک زندگی درست را نهادینه کرد.

منتظرالمهدی اضافه کرد: همه مسؤولان امر در شرایط این چنینی موظفند با نرم خویی و رفتار مطلوب زمینه گرایش جوانان را فراهم کنند هیچگاه با جوان جزء در موارد خاص برخورد سخت نداشته باشید. تنبیه‌ها را به سمت تشویق هدایت کنید زیرا با تنبیه وضعیت حادتر خواهد شد.

 

سخنگوی ناجا بیان کرد: امام علی (ع) فرمودند از ۴ چیز دوری کنید، عجله و انسان عجول، خود بزرگ‌بینی و سستی و کاهلی مواردی است که بایستی هر انسانی در زندگی مورد توجه قرارداده و از آن دوری کند؛ مدیری موفق است که با قلم خود پاک کن داشته باشد تا اگر اشتباهی را مرتکب شد قبول و اصلاح کند.