سرپرست دانشگاه فرهنگیان:ورود ۱۷ هزار معلم به مدارس از مهر ۹۵

  سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵ آزمون استخدامی برای جذب حداقل ۵ هزار نفر در این وزارتخانه، برگزار می‌کند. به گزارش فارس، محمود مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای دانشگاه فرهنگیان سال حساس و نقطه عطفی است؛ زیرا […]

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۵ آزمون استخدامی برای جذب حداقل ۵ هزار نفر در این وزارتخانه، برگزار می‌کند.

به گزارش فارس، محمود مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای دانشگاه فرهنگیان سال حساس و نقطه عطفی است؛ زیرا خروجی‌های آن تحویل نظام آموزشی می‌شوند و دستاوردهایش از نظر کمی و کفی نظام تعلیم و تربیت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی در خصوص فارغ‌التحصیلان امسال دانشگاه فرهنگیان گفت: یک‌ بخش افرادی هستند که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شدند که حدود ۱۲هزار نفر مهر ماه امسال وارد مدارس می‌شوند البته حدود ۱۳هزار نفر نیز بهمن ماه امسال فارغ‌التحصیل می‌شوند.

مهرمحمدی ادامه داد: ۵ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی پذیرفته شدند و در حال طی دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند که مهر ماه وارد مدارس می‌شوند.

وی در خصوص ورودی‌های امسال دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: ظرفیت ما ۱۲هزار نفر است که بخشی از طریق آزمون استخدامی و برخی از کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند یعنی ممکن است ۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ۵ هزار نفر از طریق آزمون سراسری یا برعکس، پذیرش نیرو انجام شود.

وی اضافه کرد: معتقد به تنوع تربیت دانشجو و تربیت معلم هستم و موضوع در جلسات سال ۹۴ و جلسات اخیر سال ۹۵ بررسی شد و با اجماع نظر اعضای هیأت امنا به طیفی از روش‌های تربیت معلم دست یافتیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: البته این تفاهم برای دوره ۱۰ هفته اول بود که درس‌ها عمومی بود اما در دوره ۱۰ هفته دوم که از خرداد شروع می‌شود، درس‌ها تخصصی است و افراد باید در پردیس‌های در نظر گرفته شده باشند.

وی در خصوص وجود دوره دکتری در این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان دوره تخصصی دکتری با ظرفیت ۴۰۰ نفر پیش‌بینی کرده است که این دوره‌ها برای رشته‌هایی مانند اقتصاد آموزش و پرورش، مدیریت آموزشی و تکنولوژی آموزشی در نظر گرفته شده است در دانشگاه فرهنگیان در سطح کارشناسی ارشد ۱۷ کدرشته داریم که ۴۰۰ نفر تحصیل می‌کنند.

مهرمحمدی در خصوص طرح اصلح نیز بیان کرد: طرح اصلح که سرواژه صلاحیت حرفه‌ای معلمان است، به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است اما به دلیل یک سری مسایل حقوقی در حال بررسی است چرا که طرح اصلح به عنوان شرط دانش آموختگی مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان مصمم است کسانی که از صلاحیت برخوردار نیستند وارد تعلیم و تربیت کشور نشوند و به همین دلیل طرح اصلح مطرح شد البته این طرح برای ورودی‌های ۹۱ این دانشگاه اجرا نمی‌شود چرا که آن‌ها تمام واحدهای درسی را گذرانده‌اند و ما در طرح مان در نظر داریم که این طرح را در قالب واحد درسی ارایه دهیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص ماده ۲۸ اساس‌نامه این دانشگاه گفت: موضوع پذیرش دانشجو و برگزاری دوره از طریق آزمون استخدامی در این ماده وجود دارد، اما اصل این موضوع مصوبه هیأت امنای دانشگاه است.

 

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم از طریق روش‌های جدید، نیاز نظام تعلیم و تربیت را در جذب معلم برطرف کنیم که یکی از این روش‌ها، روش ترکیبی ۲+۲ است که در دست بررسی است.