طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران بررسی شد

طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران بررسی شد رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از اتمام پروژه‌های مطالعاتی طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران خبر داد. بابک نگاهداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اتمام پروژه مطالعاتی طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران افزود: با توجه به […]

طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران بررسی شد

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از اتمام پروژه‌های مطالعاتی طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران خبر داد.

بابک نگاهداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اتمام پروژه مطالعاتی طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی شهر تهران و قرارگرفتن در مسیر زلزله طراحی این شبکه جزو الزامات بود که با ایجاد شبکه، همکاری مؤثری میان این مرکز و سازمان مدیریت بحران با بهره‌گیری از توان پژوهشی بخش خصوصی به‌وجود می‌آید.

وی گفت: این پروژه در ۵ فاز اصلی طراحی و اجرا می‌شود که در فاز نخست امکان‌سنجی اجرای پروژه با توجه به تجارب کشورهای پیشرو در حوزه مطالعات زلزله و همچنین خصوصیات و ویژگی‌های شهر تهران مدنظر قرار گرفت. در فاز دوم هم مشخصات سیستم سخت‌افزاری سیستم هشدار سریع طراحی و در فاز سوم مشخصات سیستم نرم‌افزاری که باید بستر سخت‌افزار درنظر گرفته شده پیاده‌سازی شود، طراحی شد.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به اهمیت عملیاتی بودن نتایج این طرح افزود: در دو فاز مجزا طراحی سیستم نهایی هشدار سریع مبتنی بر طبقه‌بندی مکان‌ها در شهر تهران و بر اساس ۴ سطح مجزای هشدار و همچنین نحوه توسعه سیستم و محاسبه هزینه‌های مورد نیاز پیاده‌سازی انجام شده است.

نگاهداری ادامه‌داد: پیاده‌سازی سیستمی که چند ثانیه پیش از زلزله بتواند هشدارهای لازم را به مسؤولین و شهروندان اطلاع دهد می‌تواند با ایجاد امکان مدیریت زیرساخت‌های شهر به خصوص شبکه‌های گاز، برق و آب در مواقع خطر زلزله نقش مهمی در حفظ جان شهروندان تهرانی ایفا نماید.

 

وی اظهارکرد: هم‌اکنون ۴۶ ایستگاه که ۲۰ ایستگاه از آن دارای اولویت اول هستند در نتایج این طرح پیشنهاد شده‌ است که می‌تواند به سرعت در دستور کار قرار گیرد.