حق پخش فوتبال سری آ ایتالیا به مزایده گذاشته می‌شود

حق پخش فوتبال سری آ ایتالیا به مزایده گذاشته می‌شود مدیران فوتبال در ایتالیا برای رسیدن به درآمد بیش‌تر قصد دارند حق پخش این بازی‌‌‌ها را به مزایده بگذارند. سازمان لیگ سری آ ایتالیا در ماه ژانویه یک مزایده برای فروش بسته حقوق پخش تلویزیونی داخلی این مسابقات برگزار می‌کند. کمیته حقوق تلویزیونی سازمان لیگ […]

حق پخش فوتبال سری آ ایتالیا به مزایده گذاشته می‌شود

مدیران فوتبال در ایتالیا برای رسیدن به درآمد بیش‌تر قصد دارند حق پخش این بازی‌‌‌ها را به مزایده بگذارند.

سازمان لیگ سری آ ایتالیا در ماه ژانویه یک مزایده برای فروش بسته حقوق پخش تلویزیونی داخلی این مسابقات برگزار می‌کند. کمیته حقوق تلویزیونی سازمان لیگ سه‌شنبه گذشته در یک نشست تصمیم گرفت که این حقوق را چهارم ژانویه به مزایده بگذارد. در این مزایده ۵ بسته حقوقی مختلف عرضه خواهد شد و هر کس می‌تواند پیشنهاد قیمتی خود را برای هر یک از این ۵ بسته تا ۲۲ ژانویه ارایه دهد.

 این برای دومین بار است که سازمان لیگ ایتالیا برای فروش حقوق پخش داخلی مسابقات سری آ مزایده می‌گذارد. مزایده قبلی به دلیل این‌که گروه رسانه‌ای مدیاست از شرکت در آن خودداری کرده بود و سایر پیشنهاد‌‌‌ها نیز انتظارات را برآورده نکرده بود.

 مدیاست در مزایده قبلی در اعتراض به روند فروش و برگزاری مزایده این حقوق شرکت نکرده بود. این رسانه مدعی بود که شرایط مزایده به نفع شبکه پولی اسکای برگزار می‌شود.

 

سازمان لیگ ایتالیا در یک مزایده جداگانه در ماه اکتبر حقوق پخش تلویزیونی بین‌المللی مسابقات سری آ از فصل ۱۹-۲۰۱۸ تا ۲۱-۲۰۲۰ را به فروش رساند. در آن مزایده پیشنهاد مشترک آژانس بازاریابی آی‌ام‌جی و شبکه دولتی «رای» به قیمت ۱٫۱ میلیارد یورو برنده شد. در حالی که آی‌ام‌جی حقوق پخش جهانی سری آ را صاحب شد، شبکه «رای» بسته حقوقی پخش مسابقات به زبان ایتالیایی در جوامع ایتالیایی در خارج از کشور‌ را در اختیار گرفت. سازمان لیگ ادعا کرده ارزش سالیانه حقوق پخش بین‌المللی مسابقات سری آ ۳۷۱ میلیون یورو است.