پدیده جدید زیر پوست تهران؛ طلاق صوری برای دریافت مستمری!

پدیده جدید زیر پوست تهران؛ طلاق صوری برای دریافت مستمری! مدیر اداره کل تأمین اجتماعی شرق تهران گفت: طلاق‌های صوری برای برقراری مستمری، علاوه بر هزینه‌های مالی که بر سازمان تحمیل می‌کند، تأثیر منفی نیز بر روی جامعه گذاشته است. خداقلی میرزایی در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش اداره کل شرق […]

پدیده جدید زیر پوست تهران؛ طلاق صوری برای دریافت مستمری!

مدیر اداره کل تأمین اجتماعی شرق تهران گفت: طلاق‌های صوری برای برقراری مستمری، علاوه بر هزینه‌های مالی که بر سازمان تحمیل می‌کند، تأثیر منفی نیز بر روی جامعه گذاشته است.

خداقلی میرزایی در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش اداره کل شرق تهران، اظهارداشت: در حال حاضر یک‌میلیون‌و۳۴۵هزارو۷۷۶ نفر بیمه شده اصلی و یک‌میلیون‌و۷۲۴هزارو۹۴۵ نفر بیمه‌شده فرعی تحت پوشش اداره کل شرق تهران هستند که ۳میلیون‌و۱۱هزارو۴۷۲ نفر مستمری بگیر اصلی و ۲۰۴هزارو۵۱۲ مستمری بگیر تبعی را شامل می‌شود.

وی گفت: از جمعیت ۳میلیون‌و۵۸۶هزارو۷۱۵ نفر تحت پوشش شرق تهران ۹۰ درصد این افراد مربوط به جامعه شهری ما هستند که در مجموع بیش‌تر این افراد در شهر تهران تحت پوشش اداره کل شرق هستند.

وی به قوانینی که تعهدات خارج از توان تأمین اجتماعی ایجاد کرده است، اشاره کرد و افزود: دولت در سال ۶۱ یک سری شرایطی برای کارگاه‌های تولیدی که دچار بحران شده بودند ایجاد کرد به‌طوری که دولت سهم بیمه کارفرمایی در ۳۶ صنف را به عهده گرفت که متأسفانه این قانون از تاریخ ۱/۱/۶۲ تا حال حاضر ادامه دارد و بسیاری از کارگران بر اساس همین قانون بازنشسته شدند در حالی که این گونه قوانین باید تاکنون اصلاح می‌شد، چرا که باعث ایجاد هزینه‌های سنگینی شده است که به تبع آن با عدم پرداخت بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی، مشکلاتی را نیز برای این سازمان ایجاد کرده است.

میرزایی گفت: پرده‌دوزی، تراشکاری، کابینت‌سازی و… از این مشاغل هستند که از ۲۰ درصد پرداخت سهم کارفرما معاف شدند و از سوی دیگر قوانین طی ۱۰ سال گذشته در مجلس به تصویب رسید که این قوانین نیز باعث بروز مشکلاتی برای سازمان شده است در حالی که در هیچ جای دنیا قوانین بدون منبعی به تصویب نمی‌رسد.

وی گفت: ازدواج مجدد برای دریافت مستمری و برقراری حقوق مجدد فوت شده، طلاق‌های صوری برای برقراری مستمری و… علاوه بر هزینه‌های مالی که بر سازمان تحمل می‌کند، تأثیر منفی نیز بر روی جامعه گذاشته است.

 

میرزایی ادامه داد: در برخی موارد شوهر، زن را طلاق می‌دهد برای این‌که زن بتواند از مستمری پدر خود استفاده کند و در قبال آن با خواندن صیغه ۹۹ ساله با یکدیگر زندگی می‌کنند و این گونه است که آمار طلاق در برخی شهرستان‌های کوچک تا حدودی افزایش پیدا کرده است.