تهران برای اتمام پروژه‌ها نیازمند ۲۲هزار میلیارد تومان است

تهران برای اتمام پروژه‌ها نیازمند ۲۲هزار میلیارد تومان است رییس شورای شهر تهران از نیاز به ۲۲هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های شهری خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محسن‌هاشمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه پل‌های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور ۴۵ متری شهیدباقری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که پروژه‌های […]

تهران برای اتمام پروژه‌ها نیازمند ۲۲هزار میلیارد تومان است

رییس شورای شهر تهران از نیاز به ۲۲هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های شهری خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محسن‌هاشمی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه پل‌های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور ۴۵ متری شهیدباقری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که پروژه‌های زیادی در شهر تهران فعال است، گفت: بر همین اساس برای اتمام پروژه‌ها به ۲۲هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با بیان این‌که این ۲۲هزار میلیارد تومان در صورتی است که پروژه دیگری به پروژه‌های پایتخت اضافه نشود، گفت: اما قطعا در آینده پروژه‌های دیگری به شهر اضافه می‌شود و امیدواریم درآمدهای شهرداری تهران از محل منابع پایدار بیش‌تر شود و دولت نیز کمک‌هایی که وعده داده بود را به شهر تهران ارایه دهد.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که نیازمند سرمایه‌گذاری بیش‌تر بخش خصوصی هستیم، گفت: در صورتی که پروژه‌های شهر تهران برای اجرا به تعویق بیفتد نیاز به ۳۰هزار میلیارد تومان داریم.

شهردار تهران در بازدید از چند پروژه عمرانی پایتخت با بیان این‌که بار‌‌ها درباره مشکلاتمان از جمله عدم تأمین مالی برای تکمیل پروژه‌ها صحبت کرده‌ایم، گفت: در رابطه با بودجه ۹۷ پیش‌بینی‌های نسبتاً خوبی برای تهران و کلان‌شهر‌‌ها انجام شده است که از این میان ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کلان‌شهر‌‌ها در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد آن برای توسعه حمل و نقل عمومی است.

گفتنی است، محمدعلی نجفی، شهردار تهران نیز با همراهی پیروزحناچی از پروژه پارکینگ طبقاتی نیایش بازدید کرد.

در این بازدید شهردار تهران همچنین از پروژه تونل آرش–اسفندیار نیز بازدید کرد و در جریان آخرین روند ساخت و پیشرفت پروژه قرار گرفت.

بعد از آن نجفی به تصفیه‌خانه چیتگر رفت و ضمن بازدید از این پروژه در خصوص آخرین وضعیت این تصفیه‌خانه پرس‌وجو کرد.

محمدعلی نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌ پل‌های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور ۴۵ متری شهید باقری نیز با بیان این که بازدیدی از پروژه‌ پارکینگ طبقاتی نیایش در بزرگراه آیت‌ا…هاشمی داشتیم، گفت‌: شهرداری آماده است این پارکینگ ۹ طبقه را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی افزود: شهرداری آماده است این پروژه‌ نیمه‌تمام را به صورت مشارکتی و یا واگذاری به بخش خصوصی تحویل دهد.

نجفی با بیان این‌که تیم شهرداری و شورای شهر تهران با همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند تا در دو هفته آینده اصلاحیه بودجه ۹۶ را انجام دهند، گفت: در میان ۸۰۰۰ میلیارد اوراق مشارکتی که برای کلان‌شهر‌‌ها در نظر گرفته شده ۴۰۰۰ میلیارد تومان آن برای پروژه‌های ریلی اختصاص داده شده است و همچنین تبصره‌ای در خصوص محدوده اجرای طرح LEZ در هیأت دولت به تصویب رسیده که براساس این لایحه دولت جدولی را برای استفاده از صندوق توسعه ملی پیشنهاد داده است و براساس این جدول دو میلیارد تومان به بحث محیط زیست و آلودگی هوا و پسماند اختصاص داده شده است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

 

وی همچنین با بیان این‌که دولت در لایحه بودجه ۳۵۰ میلیون دلار برای حمل و نقل ریلی در نظر گرفته است، ادامه داد: همچنین ۱۰۰ میلیون دلار برای حمل و نقل ریلی شهری و ۱۰۰ میلیون دلار نیز برای بافت فرسوده در نظر گرفته شده است که البته این میزان در نظر گرفته شده برای بافت فرسوده کافی نیست.