آغاز ساخت پلاسکوی جدید از ۲۹ دی

آغاز ساخت پلاسکوی جدید از ۲۹ دی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از کلنگ‌زنی ساختمان ۱۰ طبقه جدید پلاسکو در ۲۹ دی خبر داد و گفت: ساخت ساختمان جدید پلاسکو حدود ۳ سال طول می‌کشد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی‌حجت در نشست خبری خود در خصوص سرانجام ساختمان پلاسکو، گفت: از همان ابتدا […]

آغاز ساخت پلاسکوی جدید از ۲۹ دی

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از کلنگ‌زنی ساختمان ۱۰ طبقه جدید پلاسکو در ۲۹ دی خبر داد و گفت: ساخت ساختمان جدید پلاسکو حدود ۳ سال طول می‌کشد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی‌حجت در نشست خبری خود در خصوص سرانجام ساختمان پلاسکو، گفت: از همان ابتدا بنیاد مستضعفان سعی کرد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی روند کار را سرعت ببخشد و حتی مسابقه ایده طراحی ساختمان جدید پلاسکو را اجرا کرد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان زمینی که در زیر ساختمان بود، همچنین پارکینگ «اکبر» در شرق آن به مساحت ۴۲۰۰ متر و ساختان ۵ طبقه پشتی را خریداری کرده تا بتواند مجتمعی بسازد.

معاون شهردار تهران با بیان این‌که ما تراکم قانونی را که در طرح تفصیلی است به رسمیت می‌شناسیم، اما از سوی دیگر حقوق مکتسبه کسبه هم باید در نظر گرفته می‌شود، گفت: نهایتاً با جمع‌بندی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در ۲۹ دی‌ماه جاری کلنگ ساختمان جدید پلاسکو زده شود، ساختمان جدید ۵ طبقه پارکینگ دارد و در ۱۰ طبقه ساخته می‌شود.

 

به گفته وی، باید در پلاسکو ۲۳۰۰ پارکینگ ساخته می‌شود، اما با توجه به این‌که تنها در ۵ طبقه زیرزمین ۱۳۰۰ پارکینگ می‌توانستند بسازند، قرار است بنیاد مستضعفان پارکینگ مقابل پلاسکو پارکینک پروانه را مرمت و هوشمند کند. تا مابقی ظرفیت پارکینگ‌‌ها در این قسمت تأمین شود.