ضعیف‌‌‌‌ترین عملکرد باشگاه‌های ایران پس از سال ۲۰۱۰

تا پایان هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفت ضعیف‌‌‌‌ترین عملکرد باشگاه‌های ایران پس از سال ۲۰۱۰ دیدارهای نمایندگان ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و یک برد و یک باخت دیگر برای تیم‌های ایرانی ثبت شد. به گزارش وب‌سایت نود، در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نتایج نمایندگان […]

تا پایان هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفت

ضعیف‌‌‌‌ترین عملکرد باشگاه‌های ایران پس از سال ۲۰۱۰

دیدارهای نمایندگان ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و یک برد و یک باخت دیگر برای تیم‌های ایرانی ثبت شد.

به گزارش وب‌سایت نود، در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نتایج نمایندگان ایران به گونه‌ای رقم خورد که ضعیف‌‌‌‌ترین عملکرد نمایندگان پس از سال‌۲۰۱۰ به حساب می‌آید. تیم‌های ایرانی که در هفته نخست تنها ۴ امتیاز کسب کردند، در هفته دوم ۶ امتیاز به اندوخته‌های خود اضافه کردند تا جمع امتیازات هر چهار نماینده ایران تا پایان هفته دوم به ۱۰ امتیاز برسد. این عملکرد ضعیف در حالی رقم خورد که تیم‌های ایرانی معمولاً شروع خوبی در این رقابت‌‌‌ها داشته و نتایج ضعیف آنها اغلب در هفته‌های پایانی و حساس مرحله گروهی به دست می‌آمد.

در فصل جاری تیم‌های اماراتی هم عملکرد ضعیفی به نمایش گذاشته و ۴نماینده این کشور از ۸بازی تنها ۵ امتیاز کسب کرده‌اند. همچنین عربستان و ازبکستان با دو تیم به ترتیب ۷ و ۶ امتیاز به دست آورده و بهترین نتایج را هم تیم‌های قطری (۴ تیم) با ۱۷ امتیاز داشتند.

کسب تنها ۱۰ امتیاز از ۸ بازی عملکرد آماری ضعیفی است که پس از ۹ سال بار دیگر تکرار شد؛ آخرین دوره‌ای که تیم‌های ایرانی در پایان هفته دوم عملکرد مشابهی داشتند، در سال ۲۰۰۹ بود که تیم‌های سپاهان اصفهان (۳ امتیاز)، پرسپولیس (۴ امتیاز)، صبا (۲ امتیاز) و استقلال (یک امتیاز) نمایندگان ایران در آن دوره بودند. در طی این سال‌ها، ایران در ۳ دوره از رقابت‌‌‌ها با ۳ نماینده در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد که حتی در این ۳ دوره (با وجود یک تیم کم‌تر و ۲ بازی کم‌تر)، باز جمع امتیازات تیم‌های ایرانی در دو هفته اول بیش‌تر از امتیازات فصل جاری بود. در ادامه عملکرد تیم‌های ایرانی تا پایان هفته دوم مرحله در ۹ سال گذشته را مشاهده می‌کنید.

۲۰۱۸

۱۰ امتیاز (پرسپولیس ۳، استقلال ۴، ذوب آهن ۳، تراکتورسازی صفر)

۲۰۱۷

۱۴ امتیاز (استقلال خوزستان ۶، استقلال ۳، پرسپولیس ۴، ذوب آهن ۱)

۲۰۱۶

۱۳ امتیاز (سپاهان ۳، ذوب آهن ۴، تراکتورسازی ۶)

۲۰۱۵

۱۲ امتیاز (پرسپولیس ۶، نفت تهران ۱، فولاد خوزستان ۲، تراکتورسازی ۳)

۲۰۱۴

۱۴ امتیاز (استقلال ۳، فولاد خوزستان ۴، تراکتورسازی ۴، سپاهان ۳)

۲۰۱۳

۱۱ امتیاز (تراکتورسازی ۴، سپاهان ۳، استقلال ۴)

۲۰۱۲

۱۲ امتیاز (استقلال ۴، سپاهان ۴، پرسپولیس ۴)

۲۰۱۱

۱۲ امتیاز (سپاهان ۶، استقلال ۱، پرسپولیس ۱، ذوب آهن ۴)

۲۰۱۰

 

۱۳ امتیاز (استقلال ۴، ذوب آهن ۴، سپاهان ۲، مس کرمان ۳)