مجازات سنگین در انتظار آشوبگران

مجازات سنگین در انتظار آشوبگران دادستان تهران گفت: ایجاد آشوب و بر هم زدن امنیت کشور و خسارت زدن به اموال عمومی و اماکن مردم جرم‌هایی است که مجازات سنگینی دارد و مطمئن باشند به مجازات سنگینی محکوم خواهند شد. به گزارش فارس، عباس‌جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران در حاشیه همایش بهداشت عمومی و امنیت غذایی در […]

مجازات سنگین در انتظار آشوبگران

دادستان تهران گفت: ایجاد آشوب و بر هم زدن امنیت کشور و خسارت زدن به اموال عمومی و اماکن مردم جرم‌هایی است که مجازات سنگینی دارد و مطمئن باشند به مجازات سنگینی محکوم خواهند شد.

به گزارش فارس، عباس‌جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران در حاشیه همایش بهداشت عمومی و امنیت غذایی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بهداشت عمومی و امنیت غذایی یکی از مصادیق مهم حقوق عامه است، با همکاری وزیر بهداشت و همکارانشان تصمیم گرفتیم در این حوزه با گسترش بازدید‌های میدانی ورود جدی‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت اعمال مجازات‌های بازدارنده ادامه‌داد: مراکز بهداشتی و تولید اغذیه باید خود را با مقررات قانونی تطبیق دهند و در این زمینه کارگروهی متشکل از تعدادی از معاونین دادستانی و وزارت بهداشت تعیین شده که انشا… تا قبل از سال مقدمات آن فراهم شود تا مردم در زمینه تغذیه، بهداشت، دارو و درمان دغدغه کم‌تری داشته باشند.

دولت‌آبادی افزود: مردم در صورت مشاهده تخلفات موارد را به ستاد خبری وزارت بهداشت و یا دادسرای جرایم پزشکی اطلاع دهند تا با متخلفین برخورد شود.

دادستان تهران با تأکید بر این‌که بازدید‌های میدانی می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات مؤثرتری باشد، خاطرنشان‌کرد: پنجشنبه گذشته با حضور معاونین وزارت بهداشت بازدید‌های دوره‌ای و میدانی را به انجام رساندیم، انشاا… با تشکیل این کارگروه ورود جدی‌تری خواهیم داشت.

جعفری‌دولت‌آبادی گفت: دادسرای ویژه در تهران به جرایم و پرونده‌ها در زمینه بهداشت عمومی و امنیت غذایی با حضور قضات متخصص رسیدگی می‌کند البته در گذشته نیز این دادسرا بوده و با جدیت پای کار هستند.

جعفری‌دولت‌آبادی در ادامه در پاسخ به سؤالی در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اغتشاشگران خیابان پاسداران تهران اظهارکرد: بلافاصله روز پس از حادثه یک تیم قضایی گسترده‌ای تعیین و از تمامی متهمان تحقیق شد.

وی با تأکید بر این‌که جدی، سریع و دقیق بودن در تحقیقات مورد توجه همه قضات است، افزود: اولین نتیجه این اقدامات صدور کیفرخواست عامل شهادت ۳ نفر از مأموران ناجا ظرف چند روز گذشته بود.

دادستان تهران تصریح‌کرد: همچنین با رییس کل دادگستری استان تهران صحبت شد تا تلاش شود در اولین فرصت ممکن و با توجه به قوانین و مقررات موجود، محاکمه انجام شود.

وی بیان‌داشت: در مورد برخی از متهمان دیگر که بعدازظهر و شب آن حادثه با ماشین به مقر‌های نظامی و کلانتری حمله کردند نیز شناسایی و تحقیقات شروع شده است.

جعفری‌دولت‌آبادی افزود: امیدواریم ظرف یک هفته تا ۱۰روز آینده در مورد متهمان اصلی و کسانی که ممکن است دلایل کمی علیه آنها باشد را بتوانیم تعیین تکلیف کنیم.

وی به همه کسانی که در این حادثه ورود کرده و امنیت کشور را به‌هم ریختند، هشدار داد که اینبار با آنها مدارا نخواهد شد.

داستان تهران تأکیدکرد: عوامل اصلی و پنهان که ممکن است در این دستگیری عوامل اخیر شناسایی نشده باشند را نیز به نهاد‌های امنیتی اعلام کردیم.

وی افزود: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی این پرونده زودتر به نتیجه برسد و متهمان اصلی را به سزای اعمال خودشان برسانند.

جعفری‌دولت‌آبادی گفت: به قضات ناظر تأکید کردیم، به خانواده اینها هم اطلاع‌رسانی شد و مساعدت‌های لازم صورت گرفت.

وی اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی در رابطه با این پرونده را مؤید نظام پیشرفته حقوقی کشورمان دانست و بیان‌داشت: در عین حال، نظام اسلامی به حقوق کسانی که آشوب‌‌ها را ایجاد کردند نیز توجه دارد.

دادستان تهران ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی و پلیس در این بخش کمک‌های بیش‌تری به دادسرای تهران کنند تا هرچه سریعتر تحقیقات به اتمام برسد.

 

وی ادامه‌داد: ایجاد آشوب و بر هم زدن امنیت کشور و خسارت زدن به اموال عمومی و اماکن مردم جرم‌هایی است که مجازات سنگینی دارد و مطمئن باشند به مجازات سنگینی محکوم خواهند شد.