کسب سه‌گانه در دسترس آقای کمال‌گرا

گواردیولا در مسی فرگوسن کسب سه‌گانه در دسترس آقای کمال‌گرا پپ‌گواردیولا در مسیر جاودانگی و تبدیل شدن به فرگوسن منچسترسیتی قرار گرفته است. به گزارش «ورزش سه»، اگر منچستر سیتی امشب در فینال جام حذفی آرسنال را شکست دهد، تلاش برای تبدیل شدن به یکی از موفق‌‌ترین تیم‌های یک فصل در تاریخ انگلیس کلید خواهد […]

گواردیولا در مسی فرگوسن

کسب سه‌گانه در دسترس آقای کمال‌گرا

پپ‌گواردیولا در مسیر جاودانگی و تبدیل شدن به فرگوسن منچسترسیتی قرار گرفته است.

به گزارش «ورزش سه»، اگر منچستر سیتی امشب در فینال جام حذفی آرسنال را شکست دهد، تلاش برای تبدیل شدن به یکی از موفق‌‌ترین تیم‌های یک فصل در تاریخ انگلیس کلید خواهد خورد زیرا ناگهان ارزش کم اهمیت‌‌ترین رقابت برای سیتیزن‌ها افزایش خواهد یافت زیرا فتح جام اتحادیه می‌تواند بخشی از فصل رویایی سیتی و پپ‌گواردیولا لقب گیرد: سه‌گانه اتحادیه، لیگ برتر و لیگ قهرمانان.

در سال ۱۹۹۹ منچستر یونایتد تحت هدایت سر الکس فرگوسن لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی را به دست آورد و این عملکرد باعث شد ستاره‌هایی مانند روی کین و دیوید بکهام به عنوان بهترین بازیکنان دنیای فوتبال معرفی شوند.

حالا شانس سیتیزن‌ها نیز تقریباً به همان اندازه است: تیم گواردیولا فرصتی مناسب برای تبدیل شدن به سومین تیم انگلیسی فاتح سه‌گانه را دارد. لیورپول نیز در فصل‌۱۹۸۴-۱۹۸۳ لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر و جام اتحادیه را فتح کرد.

اولین قدم، غلبه بر آرسنال خواهد بود. با ایجاد فاصله‌۱۶ امتیازی در لیگ برتر سیتیزن‌ها در آستانه کسب سومین لیگ برتر خود هستند و بعد از برتری‌۰-۴ برابر بازل در لیگ قهرمانان، حالا هیچ یک از مدعیان علاقه‌ای به رویارویی با تیم گواردیولا نخواهند داشت.

این سه‌گانه برای کارنامه پپ بسیار مهم است، زیرا تفسیرهایی مبنی بر موفقیت او در بارسا به خاطر لیونل‌مسی و در بایرن به خاطر سلطه این تیم در بوندسلیگا از بین خواهد رفت. رقبای لیگ برتری سیتی نیز متوجه خواهند شد که گواردیولا در راه تبدیل شدن به فرگوسن بعدی می‌باشد.

در مصاحبه‌های گواردیولا در مورد تأکید بر حفاظت داوران از بازیکنانش در مواجهه با تکل‌های خطرناک، بازتابی از رفتار حرفه‌ای فرگوسن قابل دیدن است. این چنین اعتراضاتی تنها از کسی شنیده می‌شود که در موضع قدرت باشد و تنها ۱۸ ماه بعد از حضور در جزیره، موقعیت فوق‌العاده گواردیولا او را تشویق به ادامه چنین سلطه‌ای در لیگ برتر کرده است.

گواردیولا هرگز اعتراض خود به داوران در مورد عدم دادن کارت‌های رنگی به بازیکنان حریف در راستای بیمه کردن ستاره‌های خود از دوری‌های بلند مدت از میادین را متوقف نکرده و همانگونه که سر الکس خواهان آن بود که از او به عنوان یک عامل مهم در تصمیم‌گیری داوران یاد شود، انتقادهای گواردیولا نیز باعث شد در نهایت سیتیزن‌ها جلسه‌ای در این خصوص با هیأت داوران لیگ برتر تشکیل دهند.

همانند دوران حضور فرگوسن در یونایتد، بازیکنانی چون استرلینگ و برناردو سیلوا اعتراف کرده‌اند که بازیکنان سیتی از عصبانیت سرمربی خود در امان نیستند. بعد از تنها ۱۲ماه، سرمربی سابق بارسا تیمش را به قدرت غالب لیگ تبدیل کرده و نشان داده که قصد ندارد جرقه‌ای یک ساله باشد. اگرچه قبل از ورود به تیم جدید در سال‌۲۰۱۶، یکی از نزدیکان گواردیولا گفته بود او نهایتاً ۳‌سال سرمربی سیتیزن‌ها خواهد ماند، اما حالا به نظر می‌رسد او برنامه‌ای حداقل ۵ساله در نظر دارد.

شاید تصور اولیه به علت کار ۲۴ساعته و تلاش ۷روز هفته‌ای گواردیولا و احتمال فرسودگی بعد از در دست گرفتن هدایت یک تیم بزرگ بود؛ اما حالا اوضاع تغییر کرده و مدیران سیتی متقاعد شده‌اند که گواردیولا ممکن است برای یک دهه یا بیش‌تر سرمربی تیمشان باشد و اگرچه شاید این تئوری نظری خوشبینانه باشد، اما گواردیولا در پایان فصل قرارداد طولانی‌مدت امضا خواهد کرد و حداقل ۵فصل دیگر در استادیوم اتحاد خواهد ماند.

رقم خوردن همه چیز در باشگاه طبق نظر گواردیولا شاید رفتاری غیررسمی مبنی بر اطمینان به موفقیت این سرمربی و بازگشت سرمایه‌گذاری شکل گرفته بوده است.

امشب فرصتی برای گواردیولا برای شروع این پروسه است. بعد از فرگوسن هیچ کسی موفق به فتح لیگ برتر بیش از یک بار نشد. مانوئل پلگرینی، مورینیو، کلودیو رانیری و کونته، هدایت‌سیتی، چلسی، لسترسیتی و چلسی را برعهده داشته و آنها را به قله لیگ رساندند و در بین مربیان لیگ برتر تنها این اسامی موفق به فتح بیش از یک جام در یک فصل شده‌اند؛ مورینیو ۴جام، ونگر و پلگرینی ۳جام و همچنین تنها مورینیو (دوبار) و پلگرینی (یک‌بار) موفق به فتح دوجام در یک فصل شده‌اند.

پس اگر سیتیزن‌ها امشب آرسنال را مغلوب کنند، دیگر با توجه به فتح تقریباً قطعی لیگ برتر، گواردیولا به رکورد پلگرینی و مورینیو دست خواهد یافت. شاید ادعای فتح لیگ قهرمانان دشوار باشد اما این ترکیب قدرتمند با هدایت گواردیولا که سابقه دو بار قهرمانی در اروپا در دوران هدایت بارسلونا را در کارنامه داشته، فرصتی مهم برای رسیدن به جمع بزرگان اروپا پیش رو دارد.

 

شکست برابر ویگان در جام حذفی در دوشنبه شب، رویای چهارگانه تاریخی را به پایان رسانده و گواردیولای کمال‌گرا را ناامید کرد اما آنچه هنوز رویای اتفاقات پیش رو در فصل جاری می‌تواند عامل مهمی برای انگیزه و تمرکز سیتیزن‌ها لقب گیرد و موفقیت در فینال یکشنبه شب، می‌تواند گواردیولا را یک قدم به فتح رویا نزدیک تر کند.