باید تمام پرداخت‌های شهرداری با رعایت مقررات مناقصه و مزایده باشد

خزانه‌دار شورای شهر تهران خواستار شد باید تمام پرداخت‌های شهرداری با رعایت مقررات مناقصه و مزایده باشد خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: تمام پرداخت‌های شهرداری با رعایت مقررات مناقصه و مزایده و باید با امضا شهردار تهران صورت پذیرد. به گزارش تسنیم، سیدحسن‌رسولی در جریان چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، اظهارکرد: تحقق ۹۲درصدی […]

خزانه‌دار شورای شهر تهران خواستار شد

باید تمام پرداخت‌های شهرداری با رعایت مقررات مناقصه و مزایده باشد

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: تمام پرداخت‌های شهرداری با رعایت مقررات مناقصه و مزایده و باید با امضا شهردار تهران صورت پذیرد.

به گزارش تسنیم، سیدحسن‌رسولی در جریان چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، اظهارکرد: تحقق ۹۲درصدی درآمد و ۵۲درصدی مصارف بودجه‌۹۶ شهرداری نشان می‌دهد که این نهاد مسیر انضباط بودجه‌ای را طی کرده است. در اجرای مفاد ماده‌۷۹ قانون شهرداری‌ها و تبصره ذیل ماده‌۶ آیین‌نامه نحوه هزینه بودجه شوراهای اسلامی کشور مصوب‌۲۹ اردیبهشت‌۹۲ هیأت وزیران تأکید می‌کند که تمام پرداخت‌های شهرداری در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبت و رعایت مقررات که در مورد مناقصه و مزایده به عمل خواهد آمد، باید به امضای رییس حسابداری و شهردار که ذی‌حساب است و یکی از اعضای انجمن که برای نظارت بر مخارج از طرف انجمن انتخاب می‌شود، رسیده باشد.

وی تصریح کرد: شهردار موظف است منتهی تا ۱۵ هر ماه حساب درآمد و هزینه ماه قبل را به انجمن شهر تقدیم کند و به عنوان خزانه‌دار شورا گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران و ارزیابی میزان انطباق آن با بودجه مصوب سال‌۹۶ را در دو بخش بررسی عملکرد یک ماهه دی‌ماه (یک دوازدهم) و بررسی عملکرد از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه‌۹۶ اعلام می‌کنم.

عضو شورای شهر تهران در خصوص عملکرد دی‌ماه(یک‌دوازدهم بودجه مصوبه شهرداری تهران) گفت: براساس بودجه شهرداری موظف بوده در گزارش عملکردی ماهانه نسبت به تأمین منابع در سقف ۱۴٫۹۱۶میلیاردریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را در تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند اما در دی‌ماه‌۹۶ شهرداری تهران توانست با تحقق ۹۲درصدی منابع مبلغ ۱۳٫۷۳۷میلیاردریال را تخصیص و از این مبلغ ۵۷درصد را صرف مصارف خود کند و مبلغ ۷٫۸۲۱میلیاردریال هزینه کند.

رسولی بیان‌کرد: تحقق ۹۲درصدی و ۵۲درصد مصارف بودجه مصوب نشانگر آن است که در مسیر انضباط و اجرای دقیق بودجه تلاش مضاعفی کند و شهرداری درباره ظرفیت ذخیره یا مصارف مازاد منابع نسبت به مصارف در دی‌ماه که رقمی معادل ۵٫۹۱۵میلیاردریال است در گزارش‌های خود اشاره‌ای نداشته است که ضروری است نسبت به تعیین و شفاف‌سازی مسأله اقدام لازم را معمول کند.

وی ادامه‌داد: در بخش عملکرد معمول دی‌ماه شهرداری تهران با کسر عملکرد ۱٫۱۷۹میلیاردریالی نسبت به مصوبه شورا مواجه هست که عمده این کسری عملکرد مربوط به بخش درآمد‌ها است. درحالی‌که شهرداری مکلف به تأمین ۳۹درصد منابع از این محل بوده و ما شاهدیم تنها توانسته است مبلغ ۳٫۹۸۲میلیارد ریال معادل ۲۹درصد از محل درآمد‌ها تأمین کند و ما کسری عملکرد ۱۰درصدی در این بخش مواجه می‌شویم، البته تحقق درآمد‌ها نسبت به آذرماه ۹درصد افزایش داشته است که امیدواریم با مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض در پایان ساخت و استفاده از تخفیفات تشکیلی قانونی در ماه پایانی سال این رقم افزایش بیش‌تری یابد و بخشی از کسری درآمدهای ماه‌های پایانی جبران شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه‌کرد: در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که عمدتاً به عوارض تغییر کاربری، واگذاری مازاد تراکم مجاز و فروش املاک و اموال شهرداری هست ما شاهد تحقق ۳۳درصد بیش از مصوب هستیم و در این بخش شهرداری عملکرد ۹٫۳۹۰میلیاردریال به عنوان عملکرد ثبت کرده است که نسبت به عملکرد آذرماه ۳۷درصد افزایش داشته است.

رسولی ادامه‌داد: در بخش منابع حاصل از دارایی‌های مالی ما شاهد کاهش وابستگی شهرداری به وام و منابع استقراضی هستیم به نحوی که تنها ۳درصد از منابع دی‌ماه از این محل تأمین شده است و شهرداری با کاهش ۴۷درصدی نسبت به آذرماه مواجه است که سبب شده منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی به رقم ۳۶۴میلیارد برسد.

وی بیان‌کرد: در بخش عملکرد مصارف دی‌ماه شهرداری تهران با کسری عملکردی ۷٫۰۹۴میلیاردریال نسبت به مصوبه شورا مواجه است که عمده این کسری عملکرد مربوط به بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی پروژه‌ها و هزینه‌های توسعه شهر هست درحالی‌که شهرداری مکلف به هزینه ۴۴درصدی منابع در این محل بوده است و ما شاهدیم تنها مبلغ ۲٫۱۴۵میلیاردریال معادل ۲۷درصد از منابع غیر را در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه کند و ما با کسری عملکرد ۱۷درصدی در این بخش مواجه می‌شویم که البته تحقق مصارف نسبت به آذرماه ۱۲درصد افزایش داشته است که امیدواریم هزینه‌های توسعه شهر یعنی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای توجه بیش‌تری شود تا چرخ توسعه و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان شتاب بیش‌تری یابد.

تخفیف ۹۰درصدی به خبرنگاران در طرح ترافیک جدید

محسن‌هاشمی نیز پس از جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در جلسه این روز به موارد مورد اعتراض فرمانداری درباره طرح ترافیک جدید پاسخ داده شد و این اعتراضات مورد بررسی قرار گرفت، گفت: برخی از این اعتراضات با رأی مثبت اعضا تغییر کرد و برخی دیگر نیز با پافشاری اعضا مورد تأکید قرار گرفت.

وی با بیان این‌که براساس مصوبه شورای شهر تهران، قرار شد هزینه عوارض تردد جانبازان در محدوده طرح ترافیک را شهرداری بپردازد، گفت: این رایگان شدن عوارض برای جانبازان ۲۵درصد و به بالا خواهد بود و همچنین عوارض تردد برای خبرنگاران به شدت کاهش یافت و با رأی اکثریت آرا به کم‌تر از یک‌میلیون‌تومان می‌رسد اما رقم نهایی بستگی به تردد خبرنگاران در طول روز دارد.

هاشمی با بیان این‌که نهایتاً طرح ترافیک جدید با اصلاحات انجام شده نهایی و برای بررسی نهایی و با الحاق اصلاحات به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال شد؛ در پاسخ به این سؤال که طرح ترافیک از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: ‌در خصوص جزییات اجرای این طرح از معاون شهردار سؤال بپرسید.

وی در خصوص سفر اخیر شهردار تهران به ورشو لهستان نیز گفت: سه‌شنبه هفته آینده شهردار در جلسه هم‌اندیشی حضور خواهند داشت و در خصوص دستاوردهای سفر اخیرش توضیح خواهد داد.

همچنین در جلسه این روز شورای شهر تهران تخفیف ۹۰درصدی به خبرنگاران در طرح ترافیک جدید رأی آورد.

علیخانی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با بیان این‌که به پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل عوارض تردد خبرنگاران به یک دهم کاهش می‌یابد، گفت: این کاهش عوارض تردد تا سقف ۳درصد و در حد سقف سهمیه بود.

 وی افزود: آیین‌نامه‌ای از سوی معاون حمل و نقل در حال تدوین است تا نحوه توزیع سهیمه مشخص شود.

اعضای شورای شهر تهران با رأی اکثریت آرا به این پیشنهاد رأی مثبت دادند.

علیخانی در خاتمه افزود: همچنین با گنجاندن تبصره‌ای به طرح ترافیک جدید پیشنهاد می‌شود تا به خبرنگارانی که از طرح ترافیک استفاده نمی‌کنند، کارت بلیت یک ساله رایگان حمل و نقل عمومی داده شود که با کسب اکثریت آراء این تبصره نیز رأی آورد. گفتنی است در این جلسه طرح ارایه طرح ترافیک رایگان به جانبازان بالای ۲۵درصد تصویب شد.