طرح ترافیک خبرنگاران را تمدید می‌کنیم

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران طرح ترافیک خبرنگاران را تمدید می‌کنیم محمدعلیخانی گفت: طرح ترافیک خبرنگاران را تا زمان دریافت طرح‌های جدید تمدید می‌کنیم. رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که زمان برای انجام طرح ترافیک جدید داریم، گفت: در صورتی که در مدت مقرر کار انجام نشود […]

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران

طرح ترافیک خبرنگاران را تمدید می‌کنیم

محمدعلیخانی گفت: طرح ترافیک خبرنگاران را تا زمان دریافت طرح‌های جدید تمدید می‌کنیم.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که زمان برای انجام طرح ترافیک جدید داریم، گفت: در صورتی که در مدت مقرر کار انجام نشود مدت آرم طرح ترافیک سال‌۹۶ خبرنگاران را برای ۹۷ تمدید می‌کنیم تا بتوانیم آیین‌نامه را تنظیم کنیم. البته هر ساله آرم‌‌ها تا آخر فروردین تمدید می‌شد.

وی افزود: هنوز تعداد آرم‌هایی که قرار است به خبرنگاران داده شود مشخص نیست اما به تمام کسانی که خبرنگار باشند حتماً آرم داده می‌شود و محدودیتی نخواهیم داشت.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که شناسایی خبرنگاران راحت است، گفت: به تمام خبرنگاران طرح ترافیک می‌دهیم و محدودیتی نداریم، نظارت می‌کنیم تا کسی با اصحاب رسانه تسویه حساب شخصی نکند.

وی در خصوص تعیین آیین‌نامه‌ای برای خبرنگاران برای دریافت آرم طرح ترافیک۹۷ گفت: فعلاً طرح ترافیک را بعد از اصلاحات به فرمانداری ارسال کرده‌ایم. بعد از تأیید در فرمانداری آیین‌نامه‌ای برای خبرنگاران تهیه می‌کنیم.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر با تأکید بر این موضوع که بسیار راحت می‌توانیم خبرنگاران را پایش کنیم، گفت: خبرنگاران قابل شناسایی هستند، رسانه‌ها مشخص هستند و وزارت ارشاد می‌تواند در این زمینه کمک کند.

علیخانی با بیان این‌که در سال‌های گذشته به نام خبرنگاران ۶هزار آرم توزیع می‌شده است، گفت: مگر ما ۶هزار خبرنگار داریم، خیلی‌‌ها به اسم خبرنگار آرم می‌گرفتند، چرا که تعرفه پایین بود.

وی با اشاره به این‌که ۳درصد از میزان آرم طرح ترافیک‌۹۷ به اقشار خاص اختصاص داده شده است، گفت: خبرنگاران هم در این ۳درصد دیده شده‌اند اما موارد خاص مانند خانواده شهید و غیره نیز دیده شده است که البته در آیین‌نامه تمامی موارد لحاظ می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که نظارت مستقیم بر لیست خبرنگاران خواهیم کرد، گفت: تدابیر مختلف می‌اندیشیم تا اعمال سلیقه شخصی صورت نگیرد و حتی کسی نتواند افرادی را اذیت و تسویه حساب کند.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر با تأکید بر این موضوع که برخی در شورا با آرم طرح ترافیک خبرنگاران مشکل داشتند، گفت: خود شهرداری نیز مخالف بود اما طرح با دو سوم آرا رأی آورد.

 

علیخانی تأکید کرد که دادن طرح ترافیک به خبرنگاران رانت نیست و خبرنگاران به راحتی قابل شناسایی هستند و باید به آنها خدمات ارایه شود.