ردیابی تخلفات انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان توسط پلیس فتا

بطحایی اعلام کرد ردیابی تخلفات انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان توسط پلیس فتا وزیر آموزش و پرورش، گفت: تخلفات اندکی در انتخاب هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان از میان فرهنگیان رخ داده که با همکاری پلیس فتا ردیابی شده است. به گزارش مهر، جلسه رونمایی از «سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس» با حضور وزیر آموزش […]

بطحایی اعلام کرد

ردیابی تخلفات انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان توسط پلیس فتا

وزیر آموزش و پرورش، گفت: تخلفات اندکی در انتخاب هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان از میان فرهنگیان رخ داده که با همکاری پلیس فتا ردیابی شده است.

به گزارش مهر، جلسه رونمایی از «سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس» با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

سید‌محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم رونمایی سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، گفت: فرایند انتخاب و انتصاب مدیران صرفاً محدود به شناخت مدیران آموزش و پرورش بود.

وی افزود: همه کسانی که دارای شایستگی مدیریت هستند، می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند. یک کمیته تخصصی از آنان مصاحبه علمی می‌گیرند. در نهایت شخصی که امتیازات لازم را آورده باشد انتخاب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با راه‌اندازی این سامانه دامنه انتخاب برای افراد اصلح و شایسته گسترده می‌شود. پس از اجرای آزمایشی و استقرار این سامانه در ادارات آموزش و پرورش و سپس در مناطق نیز مستقر می‌کنیم تا افراد شایسته انتخاب شود.

بطحایی درباره حضور کمرنگ فرهنگیان در انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: این انتخابات در آموزش و پرورش وجود نداشته است. کاری که تازه آغاز می‌شود نقایصی دارد. ۲۶درصد شرکت کردند. با روش‌های جدیدی که مشارکت مستقیم را از فرهنگیان داریم، استقبال نیز بیش‌تر خواهد شد.

وی تأکیدکرد: این سامانه ویژه مدارس دولتی است و مدارس غیردولتی تابع آن نیست.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری آزمون در مدارس غیردولتی، افزود: مصوبه در این رابطه رسماً ابلاغ نشده است. مدارس غیردولتی منتظر ابلاغ رسمی هستند اما اطلاع‌رسانی شده است‌ و ما از مدارس غیردولتی توقع داریم آزمون برای پایه هفتم برگزار نکنند.

بطحایی گفت: ۳ تا ۴ مدرسه غیردولتی بزرگ به بنده نامه نوشته‌اند که آزمون را متوقف خواهند کرد.

وی با اشاره به مدارس به صورت ‌مجمتع بیان‌کرد: اجرای این طرح آثار مثبت دارد و به سمت آن حرکت خواهیم کرد. مهم‌ترین مانع این است که فضای آموزشی ما مناسب اجرای این طرح نیست اما در ساخت جدید به سمت مجتمع می‌رویم.

بطحایی درباره تدریس معاونان و مدیران گفت: معاونان و مدیران باید ۶ساعت تدریس داشته باشند و دستورالعمل نیز ابلاغ شده است و تمکین خواهند کرد، اگر انجام نشود برخورد می‌کنیم.

وی ادامه‌داد: دو جلسه برای حذف کنکور با وزارت علوم برگزار کردیم اما در تلاش هستیم تا به زودی زمانبندی آن را منتشر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که مخالف افزایش امتحانات نهایی هستیم، گفت: بار روانی افزایش امتحانات نهایی زیاد است.

وی بیان‌کرد: بحث ما با سازمان سنجش این است که اگر امتحانات نهایی در آزمون ورودی دخالت بالایی داشته باشد می‌توانیم اصلاحاتی را انجام دهیم.

بطحایی درباره تخلفات صورت گرفته در انتخابات هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان از میان گفت: یکسری تخلفات صورت گرفته است. اما باید توجه کرد این انتخابات هیأت امنای صندوق ذخیره است و ما در انتخابات بزرگ‌تر از این تخلفاتی را مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه‌داد: هم‌اکنون گروهی فقط برای پیگیری این کار تشکیل شده است و تخلفات را مورد به مورد پیگیری می‌کنند و شواهدی را به‌دست آورده‌اند تا مواردی که شواهدی برای آن به‌دست آمده است و ما را به وقوع تخلف مطمئن می‌کند بلافاصله فردی که با این روش انتخاب شده است حذف می‌شود و آرای او باطل می‌شود.

بطحایی تأکید‌کرد: حجم این تخلفات زیاد نیست و در دو استان بوده است که در هر دو مورد با پلیس فتا همکاری شده است و این تخلفات ردیابی شده است و سامانه پیامک و ‌ای پی که توسط آن تخلف صورت گرفته مشخص شده است و انشاا… مشکل را حل خواهیم کرد.

وی درباره حضور معاونان در برنامه‌های کنکوری تبلیغاتی، گفت: حتماً به آنان تذکر خواهم داد.