زنان با انقلاب اسلامی به جایگاه ویژه دست یافتند

رییس شورای شهر تهران زنان با انقلاب اسلامی به جایگاه ویژه دست یافتند رییس شورای شهر تهران گفت: زنان با انقلاب اسلامی به جایگاه ویژه دست یافتند. به گزارش ایسنا، محسن‌هاشمی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود، با بیان این‌که امروزه در ادبیات توسعه در جهان […]

رییس شورای شهر تهران

زنان با انقلاب اسلامی به جایگاه ویژه دست یافتند

رییس شورای شهر تهران گفت: زنان با انقلاب اسلامی به جایگاه ویژه دست یافتند.

به گزارش ایسنا، محسن‌هاشمی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود، با بیان این‌که امروزه در ادبیات توسعه در جهان جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد، گفت: این‌که ما نیمی از جمعیت مولد و خلاق جامعه را بخواهیم به دلیل جنسیت مورد تبعیض قرارداده و از چرخه دانش‌افزایی طرد کنیم، بزرگ‌‌ترین آسیب به توسعه پایدار و منافع ملی خورده است.

وی با بیان این‌که با انقلاب اسلامی زنان به جایگاه ویژه دست یافتند، گفت: تجربه نشان داده که در برخی از عرصه‌ها عملکرد زنان مؤثرتر و با کارایی بیش‌تری از مردان است به خصوص در حوزه‌ای نظیر طراحی و تولید پوشاک و آیت‌ا…هاشمی‌رفسنجانی از جمله مسؤولانی در ایران بود که به حضور و جایگاه زنان در جامعه و نقش‌آفرینی آنان در حوزه‌های اصلی اهمیت ویژه‌ای می‌داد.

هاشمی با بیان این‌که در اسلام نیز زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، تصریح‌کرد: حضور زنان در همه صحنه‌های سرنوشت‌ساز کشور از انقلاب تا دفاع مقدس و دانشگاهی برخواسته از تصویری است که امام از اسلام داشتند و ما نباید به زنان نگاه جنسیتی داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش تأثیر‌گذار مادرش عفت‌مرعشی در خانواده و اداره امور گفت: ‌حالا هم می‌بینید که در خانواده ما فاطمه و فائزه فعال‌تر هستند، به‌طوری‌که در برخی مواقع باید آنها را مدیریت کرد، که جلویشان را می‌گیرم.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که اگر ایران آباد می‌خواهید باید با روش‌های اعتدالی و با کم کردن فشار بر مردم کار را پیش ببریم، گفت: زنان نقش به سزایی در تولید ملی دارند و باید این نقش جدی‌تر گرفته شود.

وی همچنین در حاشیه این افتتاحیه در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال نام‌گذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به نام سعیدحجاریان که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، گفت: این بحث مطرح بود اما از تصمیم کمیسیون نام‌گذاری اطلاعی ندارم.