فراخوان شرکت در مناقصه برای ساخت ۷هزار تخت بیمارستانی

فراخوان شرکت در مناقصه برای ساخت ۷هزار تخت بیمارستانی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری از فراخوان شرکت در مناقصه برای ساخت ۷هزار تخت بیمارستانی خبر داد. به گزارش فارس، ایرج‌حریرچی از اعلام فراخوانی طی هفته آینده برای احداث ۷هزار تخت بیمارستانی خبرداد و گفت: این تخت‌ها در شهرهایی همچون بندرعباس، زاهدان، ساری، گرگان، کرمانشاه، […]

فراخوان شرکت در مناقصه برای ساخت ۷هزار تخت بیمارستانی

سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری از فراخوان شرکت در مناقصه برای ساخت ۷هزار تخت بیمارستانی خبر داد.

به گزارش فارس، ایرج‌حریرچی از اعلام فراخوانی طی هفته آینده برای احداث ۷هزار تخت بیمارستانی خبرداد و گفت: این تخت‌ها در شهرهایی همچون بندرعباس، زاهدان، ساری، گرگان، کرمانشاه، اردبیل و اراک و مناطقی مانند منطقه ۹، ۱۵ و ۱۱تهران و برخی از مناطق اصفهان و شیراز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از بخش عمومی غیردولتی و خصوصی دعوت کرد تا در این فراخوان و مناقصه شرکت کند، گفت: برگزاری مناقصه به صورتی بوده که مدت زمان متوسط ۱۰سال این بخش‌ها مکلف هستند براساس تعرفه عمومی غیردولتی به مردم خدمت‌رسانی کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین توضیحاتی در ارتباط با ارایه واکسن روتاویروس و پنوموکوک، فراخوان جهت ساخت تخت‌های بیمارستانی به صورت مناقصه و هزینه آرایش ایرانیان و… مطرح کرد.

وی در ارتباط با ارایه واکسن روتاویروس و پنوموکوک اظهارداشت: براساس مصوبه مجلس و اذن مقام‌معظم‌رهبری صد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت و برای این دو واکسن به تصویب نهایی رسید.

وی با اشاره به این‌که روتاویروس عامل ۴۸درصد اسهال‌‌ها در دوران نوزادی است، گفت: پنوموکوک نیز عامل عفونت‌های ریوی بوده و مشکلات زیادی ایجاد می‌کند بنابراین این دو واکسن به مجموعه واکسن‌‌ها اضافه شد و انستیتوپاستور مراحل عرضه آن را انجام می‌دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه‌داد: براساس سند ملی نقشه راه درمان کشور تا سال۱۴۰۴، ۲۳۰هزارو۵۷۵تخت بیمارستانی باید در کشور داشته باشیم تا به شاخص متوسط منطقه و جهان برسیم. که در حال حاضر ۴۲هزارو۴۷۳تخت در دست ساخت بوده و در بخش دولتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حریرچی تصریح‌کرد: ۲۹هزارو۷۰۰تخت در ۸سال آینده به ساخت و به بهره‌برداری می‌رسد، در حال حاضر نیز ۲۵هزارو۸۳۶تخت در بخش دولتی در دست ساخت است.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان‌کرد: در ۸سال آینده ۱۳هزارو۱۰۰تخت دیگر با تعرفه بخش غیردولتی باید به مجموعه تخت‌های بیمارستانی اضافه شود.

حریرچی در ادامه اعلام‌کرد: طبق بررسی‌های انجام شده هر ایرانی متوسط در سال ۲٫۲درصد صرف مسایل آرایشی و پیرایشی همچون خرید لوازم آرایش، کوتاه کردن مو، رنگ مو و… می‌کند.

وی گفت: متوسط هر ایرانی در سال بیش از ۱۰۰هزارتومان هزینه آرایش و پیرایش خود داشته که در برخی از شهر‌ها به ۱۴۰هزارتومان نیز در سال می‌رسد و این در حالی بوده که ۶درصد کل هزینه خانوار در حوزه بهداشت و درمان است.