سورپرایز مثبت برانکو و پرسپولیس در دیدار آسیایی

سورپرایز مثبت برانکو و پرسپولیس در دیدار آسیایی تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار مقابل الوصل امارات روز خاصی را پشت سر گذاشت. به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال پرسپولیس سومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در مقابل الوصل امارات برگزار کرد و در مقابل حریف نه چندان آماده خود توانست به […]

سورپرایز مثبت برانکو و پرسپولیس در دیدار آسیایی

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار مقابل الوصل امارات روز خاصی را پشت سر گذاشت.

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال پرسپولیس سومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در مقابل الوصل امارات برگزار کرد و در مقابل حریف نه چندان آماده خود توانست به پیروزی دو بر صفر دست پیدا کند.

باخت در دربی تبعات عجیب و غیرقابل باوری برای سرخپوشان داشت. حواشی به وجود آمده در اطراف این تیم، نشان نمی‌داد که پرسپولیس هنوز با اختلافی معنادار صدرنشین و البته قهرمان ۹۹درصدی لیگ ایران است. برانکو این وضعیت را سال گذشته نیز تجربه کرده بود و با وجود صدرنشینی، فشارهای پس از باخت دربی را لمس کرد. البته شرایط امسال خیلی برای او و تیمش بهتر بود چرا که سال قبل دربی در هفته ششم نیم فصل دوم برگزار شده بود و ابداً نمی‌شد از آن زمان تیمی را قهرمان دانست اما امسال قهرمانی پرسپولیس ولو پس از باخت دربی تقریباً مسجل است و از این رو شاید کادر فنی سرخ‌‌‌ها تصور چنین فشاری را نداشتند.

فشار‌‌‌ها البته حدود دو ساعت قبل از این‌که به گوش برانکو برسد، ایجاد شده بود. وقتی ترکیب پرسپولیس برای دربی اعلام شد، هواداران این تیم در فضای مجازی اعتراض خود را بیان کردند و آنچنان که باید و شاید از این فهرست ۱۱نفره رضایت نداشتند. آنها شاید درمورد بازی دادن یا ندادن به گادوین منشا به دو دسته با دو نوع طرز فکر تقسیم می‌شدند اما در یکی دو مورد اتفاق نظر بیش‌تری داشتند. یکی از مسایلی که باب میل هواداران پرسپولیس نبود، نشستن هافبک‌های توانمند این تیم روی نیمکت ذخیره‌ها بود. به محض این‌که حرف از خط هافبک به میان می‌آمد، انگشت اتهام به محسن ربیع‌خواه، هافبک دفاعی زحمتکش سرخپوشان روانه می‌شد و تصور عموم بر این بود که در صورت بازی کردن بازیکنی دیگر در این پست (مثلاً احمدنوراللهی) عملکرد تیمی پرسپولیس بهبود می‌یابد و طراوت بیش‌تری به بازی تیم در میانه میدان داده می‌شود.

با آغاز دربی پایتخت آنچه به‌طور محسوس دیده می‌شد، برتری هافبک‌های استقلال در وسط زمین بود. استقلال در این بازی از دو هافبک دفاعی جنگنده سود برد که هر دو بسیار خوب ظاهر شدند و در جلوی آنها نیز سرور جپاروف، فرشیداسماعیلی و داریوش‌شجاعیان همگی روز خوبی را پشت سر گذاشتند و می‌توان گفت به شکل کاملی خط هافبک پرسپولیس را شکست دادند. پس از پایان بازی انتقادات از برخی بازیکنان شدت گرفت و مجدداً عملکرد محسن ربیع خواه به سوژه اصلی اعتراضات آنها تبدیل شد. این در حالی بود که به جرأت می‌توان گفت پرسپولیس در دربی هشتادوششم هیچ بازیکن خوبی نداشت و تنها صادق محرمی در دقایق اندکی که به بازی گرفته شد، عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشت.

برانکو ایوانکوویچ وقتی با این فشار‌‌‌ها و انتقاداتی که این بار واضح‌تر از قبل به گوش او می‌رسید مواجه شد، تصمیم خاصی گرفت که البته هنوز هم مشخص نیست فلسفه و از همه مهم‌تر چشم‌انداز این تصمیم چیست. او که همیشه حامی ربیع خواه بود و حتی پس از دربی هم از این بازیکن به عنوان یکی از استاندارد‌‌‌ترین نفرات تیمش یاد کرده بود، قبل از بازی مقابل الوصل به صورت علنی اعلام کرد که به دلیل حجم انتقادات، به محسن ربیع‌خواه بازی نمی‌دهد. این تصمیم سرمربی کروات پرسپولیس با وجود علاقه و اعتمادی که از او نسبت به هافبک محجوب سرخپوشان سراغ داشتیم، کمی عجیب به نظر می‌رسید؛ اما به هر صورت برانکو حرفش را در زمین هم عملی کرد و در بازی با الوصل ۹۰دقیقه بازیکن شماره۱۸ تیمش را روی نیمکت نشاند.

اما این تنها اتفاق شوکه‌کننده بازی پرسپولیس نبود؛ علاوه بر پاره شدن نوار بازی‌های فیکس محسن ربیع‌خواه، طلسم نیمکت‌نشینی هم‌‌‌‌‌نام او در پرسپولیس هم در بازی الوصل شکسته شد. محسن‌مسلمان، بازیکنی که تا چندماه پیش همیشه مورد اعتماد و مرد اول خط میانی تیم برانکو بود، به مرور از سوی این مربی به نیمکت ذخیره‌های پرسپولیس نزدیک شد و در هفته‌های اخیر حتی یک دقیقه هم به او بازی نمی‌رسید. برانکو که دلیل این تصمیمات را فنی و دادن اولویت به سایر هافبک‌‌‌ها نامیده بود، بالاخره حاضر شد به مسلمان بازی بدهد و حوالی دقیقه ۷۰ آقای پاس گل لیگ برتر را به زمین فرستاد. مسلمان در این بازی حتی قبل از زمان حضور در زمین، به شدت از سوی هواداران پرسپولیس تشویق شد و آنها در واقع ترکیب و نفراتی را در زمین دیدند که چند هفته‌ای برای دیدنش صبر کرده بودند؛ گویی که برانکو دیروز در لباس یک هوادار ترکیب پرسپولیس را ارنج کرده بود. البته از آنجایی که این تغییرات مورد پسند هواداران همگی در راستای تهاجمی‌تر شدن تیم و فاصله گرفتن از احتیاط بود، می‌توانست در برخی صحنه‌ها به ویژه در دقایق پایانی بازی، بهای سنگینی برای سرخپوشان داشته باشد.

نکته مهم دیگری که وجود دارد، این است که در هفته‌های آتی به خوبی مشخص خواهد شد آیا تغییراتی از جمله بازی ندادن به محسن ربیع‌خواه یا استفاده از مسلمان فقط برای به دست آوردن دل سکونشین‌‌‌ها و هواداران بوده و موقتی است یا این‌که چنین تاکتیکی از این به بعد به فهرست گزینه‌های روی میز آقای پروفسور اضافه خواهد شد.