۳تیم ایرانی در آستانه صعود از لیگ قهرمانان آسیا

۳تیم ایرانی در آستانه صعود از لیگ قهرمانان آسیا تقابل چهار تیم ایرانی با چهار تیم اماراتی از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا یک جدال جدی فوتبالی بین ایران و امارات داشت. به گزارش مهر، در مجموع تیم‌های ایرانی عملکرد خوبی برابر تیم‌های اماراتی داشتند و اگر لطف داور اهل کشور مالزی به تیم العین […]

۳تیم ایرانی در آستانه صعود از لیگ قهرمانان آسیا

تقابل چهار تیم ایرانی با چهار تیم اماراتی از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا یک جدال جدی فوتبالی بین ایران و امارات داشت.

به گزارش مهر، در مجموع تیم‌های ایرانی عملکرد خوبی برابر تیم‌های اماراتی داشتند و اگر لطف داور اهل کشور مالزی به تیم العین نبود این هفته را با ۳پیروزی و یک تساوی پشت سر گذاشته بودیم. اما در نهایت این ۴بازی با دو پیروزی تیم‌های ایرانی و دو مساوی به پایان رسید.

* استقلال و تراکتورسازی بدون میزبانی

تیم‌های استقلال و تراکتورسازی در حالی مرحله رفت مسابقات را پشت سر گذاشتند که حتی یکبار هم میزبان نبودند و همه بازی‌های این دو تیم خارج از کشور بود. در حالی این دو تیم حتی یکبار هم در خانه خود به میدان نرفتند که دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس دو بازی از ۳بازی‌شان را میزبان بوده و در ورزشگاه اختصاصی خود به میدان رفتند.

* سخت‌‌‌‌ترین کار برای استقلال

بی‌تردید سخت‌‌‌‌ترین کار را در بین تیم‌های ایرانی استقلال داشت. این تیم نه تنها به حکم قرعه هیچ بازی در مرحله رفت در تهران نداشت، بلکه با قوی‌‌‌‌ترین تیم‌های غرب آسیا که عمدتاً سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را هم در کارنامه داشتند در یک گروه قرار گرفته بود.

سختی گروه آبی‌پوشان به حدی بود که بر آن نام گروه مرگ گذاشته بودند. در گروهی که استقلال حضور داشت سه تیم ستاره دار بودند و در مجموع ۵ بار قهرمانی در آسیا را تجربه کرده بودند. با این وجود شاگردان شفر توانستند مرحله رفت این مسابقات را بدون میزبانی با صدرنشینی به پایان برسانند.

* تراکتور ضعیف‌‌‌‌ترین تیم ایرانی

نماینده تبریز در لیگ قهرمانان آسیا ضعیف‌‌‌‌ترین عملکرد را در بین تیم‌های ایرانی داشت. تراکتورسازی در حالی مرحله رفت مسابقات را به پایان رساند که طعم پیروزی را نچشید. این تیم با دو شکست و یک مساوی تنها یک امتیاز کسب کرد و در این مرحله از بازی‌‌‌ها موفق به گلزنی نشد.

* پرسپولیس تهاجمی‌‌‌‌ترین تیم ایرانی

تیم فوتبال پرسپولیس با ۶ گل زده دارای بهترین خط حمله ایرانی در مرحله رفت این مسابقات شد. دو تیم استقلال و ذوب آهن نیز با ۵گل زده در رده بعدی قرار دارند و تراکتورسازی هم بدون گل زده از این حیث در رده آخر قرار دارد.

تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن با ۳ گل خورده در کارهای دفاعی عملکرد بهتری نسبت به استقلال و تراکتورسازی با ۴ گل خورده داشته‌اند.

* تیام، بهترین گلزن خارجی تیم‌های ایرانی

۳ بازیکن از ۳ تیم ایرانی هر کدام موفق شدند ۳بار در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کنند. مرتضی تبریزی از ذوب آهن، علی علیپور از پرسپولیس و مامه‌تیام از استقلال ۳ بازیکن ۳ گله ۳تیم ایرانی در این مسابقات هستند. در این میان تیام با ۳ گل زده بهترین گلزن خارجی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا است. به جز تیام، کی‌روش استانلی مهاجم برزیلی ذوب آهن و گادوین منشا مهاجم نیجریهای تیم پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های خود گلزنی کرده‌اند.

* استقلال تنها تیم شکست‌ناپذیر ایرانی

مرحله رفت دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در حالی پشت سر گذاشتیم که ۳ تیم از ۴ تیم ایرانی طعم شکست را در یک الی دو دیدار خود چشیدند و استقلال تنها تیمی بود که در این مرحله شکست نخورد. آبی‌پوشان با یک پیروزی و دو مساوی کارشان را در مرحله رفت به پایان رساندند.

دو تیم ذوب آهن و پرسپولیس هم بدون مساوی کارشان را در این مرحله به پایان رساندند و همه بازی‌های این تیم با برد و باخت به پایان رسیده است.