یک شرکت چینی برنده مناقصه ساخت واگن‌های مترو پایتخت شد

یک شرکت چینی برنده مناقصه ساخت واگن‌های مترو پایتخت شد مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: پاکت نهایی مناقصه تأمین ۶۳۰واگن مترو تهران باز شد و در نهایت برنده مناقصه شرکت CRC چین اعلام شد. حسین‌رجب‌صلاحی در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهارکرد: کنسرسیوم شرکت‌های CRCچین و […]

یک شرکت چینی برنده مناقصه ساخت واگن‌های مترو پایتخت شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: پاکت نهایی مناقصه تأمین ۶۳۰واگن مترو تهران باز شد و در نهایت برنده مناقصه شرکت CRC چین اعلام شد.

حسین‌رجب‌صلاحی در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهارکرد: کنسرسیوم شرکت‌های CRCچین و واگن‌سازی تهران سازندگان نهایی این ۶۳۰دستگاه واگن متروی تهران هستند که در کنار آنها نیز شرکت «نورینکو چین» هماهنگ‌کننده فایناس خواهد بود.

وی با بیان این‌که از ابتدای مهر۹۶ اسناد این مناقصه به ۱۲شرکت خارجی و ۵شرکت ایرانی فروخته شد، گفت: فرایند مناقصه از ابتدای مهر آغاز شد و حدود دوماه طول کشید؛ اما با توجه به این‌که اسناد مناقصه ۷۰۰صفحه بود و همچنین پیمانکاران خارجی نیازمند شریک شدن با شرکت‌های ایرانی بودند، مدت زمان بیش‌تری برای تکمیل اسناد مناقصه درخواست شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه‌کرد: بر همین اساس این زمان بنا به درخواست این شرکت‌ها تمدید شد و در نهایت ۳شرکت «مترو واگن ماش روسیه» و «زیمنس آلمان» و« CRC چین» در این مناقصه شرکت کردند و بعد از باز شدن پاکت‌ها، شرکتCRCچین به عنوان برنده نهایی مشخص شد. همچنین فایناس و قیمت ‌نهایی آن نیز مشخص شده است.