آزادی ۱۰هزار زندانی غیرعمد تا پایان سال

آزادی ۱۰هزار زندانی غیرعمد تا پایان سال مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در آزادی ۸۱۰۰ محکوم غیرعمد در ۱۰ماهه سال جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان سال از ۱۰هزار آزادی فراتر رود. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ستاد دیه کشور، سیداسدا…جولایی اظهار کرد: از ابتدای […]

آزادی ۱۰هزار زندانی غیرعمد تا پایان سال

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در آزادی ۸۱۰۰ محکوم غیرعمد در ۱۰ماهه سال جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان سال از ۱۰هزار آزادی فراتر رود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ستاد دیه کشور، سیداسدا…جولایی اظهار کرد: از ابتدای تأسیس این نهاد حمایتی در سال۶۹ تا آذر امسال تعداد ۱۱۰هزارو۴۶۶زندانی غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند که ۹هزارو۱۴۳مورد مربوط به آزادی‌های سال گذشته است.

وی افزود: تا پایان دی ماه تعداد ۸۱۰۰زندانی نیازمند با مجموع بدهی بالغ بر ۶۵۰۰میلیارد ریال از بند زندان آزاد شده‌اند که در جریان رسیدگی به پرونده‌های این محکومان تقریباً ۴۵ درصد محکوم ‌ٌبه از سوی شکات خصوصی گذشت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان این‌که ۹۵درصد محبوسان غیرعمد را محکومان مالی شامل می‌شوند، یادآور شد: از جمعیت ۱۲هزار نفری زندانیان جرایم غیرعمد طبق تحقیقات به عمل آمده ۸۲۰۰ نفر واجد شرایط گزارش شده‌اند.

وی با تقدیر از همیاری خیرین خداجو در امر حبس‌زدایی گفت: برای دومین بار امسال هم پویش «ارمغان آزادی» با همیاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با شعار «زندان جای مادران نیست» برگزار و از روز شهادت حضرت زهرا(س) تا سالروز میلاد این بانو بیش از ۸هزار نیکوکار با بذل کمکی معادل ۴۵۰میلیون تومان در این کمپین مردمی شرکت جستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: امسال در کنار این طرح بسیاری از گروه‌های هنری منجمله عوامل فیلم سینمایی «اسرافیل» نیز با محوریت آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد نمایش‌های خیریه متعددی را داشته‌اند از ورای این اقدام خداپسندانه تا به امروز زمینه آزادی ۳ محکوم سرپرست خانواده فراهم شده است.