مدارس تا ۲۸ اسفند دایر هستند

وزیر آموزش و پرورش مدارس تا ۲۸ اسفند دایر هستند وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که بعید است مدرسه‌ای اعلام کرده باشد که بچه‌ها از شنبه آینده به مدرسه نیایند گفت: از خانواده‌ها خواهش می‌کنم اگر مقدر است برنامه‌هایشان را طوری تنظیم کنند که مدارس از حدنصاب نیفتد و دایر باشد. به گزارش ایلنا، […]

وزیر آموزش و پرورش

مدارس تا ۲۸ اسفند دایر هستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که بعید است مدرسه‌ای اعلام کرده باشد که بچه‌ها از شنبه آینده به مدرسه نیایند گفت: از خانواده‌ها خواهش می‌کنم اگر مقدر است برنامه‌هایشان را طوری تنظیم کنند که مدارس از حدنصاب نیفتد و دایر باشد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدبطحایی در حاشیه مراسم بانوی امید با بیان این‌که زنان به عنوان رکن اصلی هر خانواده نقش مهمی در پرورش نسل آینده به عهده دارند، گفت: ایجاد آرامش در خانواده و یک فضای با نشاط بسیار اهمیت دارد و تا زمانی که فرزندان ما در فضای آرام زندگی نکنند یادگیری اتقاق نمی‌افتد.

وی افزود: از خانواده‌ها به عنوان شریک تربیتی خودمان درخواست می‌کنم آنها در خانواده و ما در مدرسه محیطی شاد و آرام ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این‌که مدارس تا آخرین روز (۲۸ اسفند) باز هستند، گفت: در پی تعطیلی‌های زیاد امسال به علت آلودگی هوا و سایر شرایط، مدارس دایر است و می‌خواهم همه برای جبران عقب‌افتادگی‌ها کمک کنند.

بطحایی افزود: بعید است مدرسه‌ای اعلام کرده باشد که دانش‌آموزان از شنبه آینده به مدرسه نیایند. از خانواده‌ها خواهش می‌کنم اگر مقدر است برنامه‌هایشان را طوری تنظیم کنند که مدارس از حدنصاب نیفتد و دایر باشد.

وی درباره تأثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور سراسری نیز، گفت: فردا با وزارت علوم جلسه داریم و مصمم‌ هستیم به شرطی دامنه امتحانات نهایی وسیع شود که در امتیازات کنکور مؤثر باشد؛ اگر قرار باشد امتحانات نهایی تأثیری در ورود به آموزش عالی نداشته باشد غیر از بار مالی و سختی چیزی برای آموزش و پرورش نخواهد داشت. میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور همچنان و حداقل تا دو سال آینده، همانند گذشته خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این‌که آیا بخشنامه‌ای پیرامون برگزاری مراسم «چهارشنبه سوری» به مدارس ارسال کرده‌اید؟ عنوان‌کرد: از چنین بخشنامه‌ای اطلاع ندارم. هرچند چهارشنبه‌سوری به عنوان مراسم سنتی ایرانیان می‌تواند کم خطرتر از آنچه تاکنون بوده برگزار شود.

بطحایی درباره برگزاری همایش‌های متعدد در این وزارتخانه گفت: همایش‌ها را حتی در سطح استانی کنترل می‌کنیم. در هر حوزه و معاونت نباید بیش‌تر از یک همایش ملی برگزار شود.

وی درباره نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص توقف برگزاری آزمون‌‌ها در دوره ابتدایی نیز، گفت: اطلاعیه‌ای را در این باره منتشر می‌کنیم.