پاسخ محکم هواداران آبی به عربستانی‌ها

پاسخ محکم هواداران آبی به عربستانی‌ها در روزی که چشم مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به ورزشگاه آزادی دوخته شده بود تا کوچک‌ترین رفتار تماشاگران را ضبط کنند و آن را علیه میزبانی فوتبال ایران استفاده کنند، تماشاگران استقلال طوری رفتار کردند که حالا این مسؤولان و عربستانی‌ها باید شرمنده تصمیمات گذشته‌شان باشند. به گزارش مهر، […]

پاسخ محکم هواداران آبی به عربستانی‌ها

در روزی که چشم مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به ورزشگاه آزادی دوخته شده بود تا کوچک‌ترین رفتار تماشاگران را ضبط کنند و آن را علیه میزبانی فوتبال ایران استفاده کنند، تماشاگران استقلال طوری رفتار کردند که حالا این مسؤولان و عربستانی‌ها باید شرمنده تصمیمات گذشته‌شان باشند.

به گزارش مهر، دیدار برگشت تیم‌های فوتبال استقلال و العین امارات که برای تعیین صدرنشین گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا از اهمیت بالایی برخوردار بود، دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی برگزار شد و هواداران آبی‌های تهران با حضور پرشور خود تمام سکو‌ها و صندلی‌های آزادی را به تسخیر خود درآوردند تا با حمایت‌هایشان به پیروزی استقلال کمک کنند.

استقلال خوب نبود و نتوانست انتظارات هوادارانش را برآورده کند. شاگردان شفر که در ماه‌های پس از حضور وی نمایش دلنشین و قابل دفاعی داشتند در روزی که باید بهتر از همیشه می‌بودند نمایش کم رمقی داشتند و نتوانستند العین را در تهران شکست دهند.

استقلال هر چند گل اول را زد و تلاش کرد تا با حفظ همین گل ۳امتیاز بازی را برای خود نگه دارد اما روی یک غافلگیری گل تساوی را دریافت کرد تا هوادارانش سرخورده و دلگیر شوند. درحالی‌که تصور می‌شد پس از این گل رفتار تماشاگران تغییر کند و به واسطه از دست دادن ۳امتیاز عصبانی باشند و رفتاری غیراخلاقی بروز دهند، آنها نه تنها واکنشی به این اتفاق نداشتند بلکه برخی از هواداران در پایان بازی اقدام شایسته دیگری انجام دادند و زباله‌های برجا مانده را جمع‌آوری کردند.

اتفاقی که در بازی استقلال و پرسپولیس رخ داد و برخی تماشاگران اشیایی را به سمت بازیکن پرسپولیس پرتاب کرده بودند، این نگرانی را به وجود آورده بود که به هنگام زدن ضربه کرنر توسط بازیکنان العین بازهم این رفتار تکرار شود اما هواداران استقلال با درک درستی شرایط فوتبال ایران تصمیمی گرفتند که پاسخ محکمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسؤولان عربستانی بود.

اظهارنظر سرمربی تیم العین نیز مهر تأییدی بود بر رفتار خوب و حرفه‌ای تماشاگران استقلال که در نشست خبری تأکید کرد، نمی‌داند چرا در مورد میزبانی ایران چنین حرف‌هایی مطرح می‌شود. منظور او دقیقاً رفتار خوب و حرفه‌ای تماشاگران استقلال بود که کوچک‌ترین حرکت غیرورزشی نداشتند اما عربستانی‌ها و کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران را از میزبانی محروم کرده‌اند.

هر چند بهتر بود این رفتار خوب با ۳ امتیاز برای استقلال همراه می‌شد اما ارزش کاری که هواداران آبی دوست کردند بیش‌تر از ۳ امتیاز بود و مهر تأییدی زد بر امن بودن ورزشگاه‌های ایران برای میزبانی از رویداد‌ها و بازی‌های آینده.