ماجرای پروپییچ چه بود و چرا استقلال محکوم شد؟

ماجرای پروپییچ چه بود و چرا استقلال محکوم شد؟ مهاجم سابق استقلال در حالی موفق شد تا این باشگاه را محکوم کند که مدیران استقلال قبلاً در اظهارات مختلف با اطمینان از پیروزی خود خبر می‌دادند. به گزارش ایسنا، باشگاه استقلال روز سه‌شنبه با نامه‌ای روبه‌رو شد که در آن این باشگاه به پرداخت ۳۶۰ […]

ماجرای پروپییچ چه بود و چرا استقلال محکوم شد؟

مهاجم سابق استقلال در حالی موفق شد تا این باشگاه را محکوم کند که مدیران استقلال قبلاً در اظهارات مختلف با اطمینان از پیروزی خود خبر می‌دادند.

به گزارش ایسنا، باشگاه استقلال روز سه‌شنبه با نامه‌ای روبه‌رو شد که در آن این باشگاه به پرداخت ۳۶۰ هزار دلار به پروپییچ مهاجم سابق این تیم محکوم شده بود. این اتفاق درحالی رخ داد که مدیران استقلال بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌های مختلف گفته بودند، امکان ندارد در این پرونده محکوم شوند چون حق با استقلال است ولی این اتفاق رخ نداد و براساس اطلاعات دریافتی، حتی باشگاه استقلال حق اعتراض به این حکم را هم ندارد و اصطلاحاً حکم صادر شده قطعی است. حتی اگر شانس اعتراضی هم باشد، بسیار بعید است که استقلالی‌‌ها در آن بتوانند حکم را تغییر دهند.

ظاهراً در پشت این ماجرا یکی از دلالان مشهور قرار دارد. فردی که در یک سال گذشته با مدیران باشگاه استقلال درگیر بوده و باعث شده تا یکی از بازیکنان موفق فصل گذشته استقلال در این تیم نماند. این دلال مشهور اولین کسی بود که پرونده مطالبات بازیکنان استقلال را به کنفدراسیون آسیا ارسال کرد و مسأله‌ای در حد یک بحران ملی را ایجاد کرد و حالا موفق شده تا مدیران استقلال که از آوردن نام او امتناع می‌کنند را در پرونده پروپییچ هم محکوم کند.

مدیران استقلال در رابطه با محکومیتشان در پرونده پروپییچ ترجیح دادند در این رابطه صحبتی نکنند. شاید این مدیران فکرش را نمی‌کردند که اینگونه در پرونده ساده پروپییچ شکست بخورند. پرونده‌ای که متعلق به دوره مدیریتی افشارزاده است و کار از همان جا خراب شده بود.

ماجرای پروپییچ از آنجایی شروع شد که بعد از رفتن مظلومی، علیرضا‌منصوریان چند بازیکن این تیم را در لیست مازاد گذاشت و پروپییچ یکی از این بازیکنان بود و او براساس همین اشتباه استقلالی‌ها در آن زمان به فیفا شکایت کرد و خواهان دریافت مطالباتش به همراه جریمه برای استقلال شد. استقلالی‌ها خیلی سریع در آن زمان متوجه اشتباه‌شان شدند و اعلام کردند به پروپییچ نیاز دارند ولی این بازیکن موفق شد تا استقلال را در فیفا محکوم کند.

زمان می‌گذرد و مدیران فوتبالی ایران هنوز در حال آزمون و تجربه هستند. برای اثبات این صحبت تنها کافی است نگاهی به سابقه تیم‌های ایرانی در فیفا بیندازید و ببینید از این دست اشتباهات چقدر زیاد هستند و عجیب‌تر این‌که هیچ‌گاه مدیرانی که در این اشتباهات و ضرر‌ها نقش داشته‌اند، نقش خود را قبول نمی‌کنند و حاضر به پذیرش مسؤولیت اشتباه خود و جبران هم نیستند.