لطفاً پیام‌رسان، رانتی نشود !!

لطفاً پیام‌رسان، رانتی نشود !!      از آنجا که ما ملت همیشه بیدار و در صحنه‌ای هستیم و کلاً حواسمان جمع است که یکدفعه چیزی از دستمان در نرود، خواستم به اطلاع اهالی محترم مدیران و طراحان و برنامه‌نویسانی که دستی بر روی آتش پیام‌رسان‌های بومی دارند و برای رضای خدا و خلق خدا دست […]

لطفاً پیام‌رسان، رانتی نشود !!

     از آنجا که ما ملت همیشه بیدار و در صحنه‌ای هستیم و کلاً حواسمان جمع است که یکدفعه چیزی از دستمان در نرود، خواستم به اطلاع اهالی محترم مدیران و طراحان و برنامه‌نویسانی که دستی بر روی آتش پیام‌رسان‌های بومی دارند و برای رضای خدا و خلق خدا دست به راه‌اندازی آنها زده‌اند! عرض مبسوط کنم که :

    ما به اندازه کافی و وافی از رانت و رانت‌خواری، حقوق ویژه، امضای طلایی، بی‌برنامه‌گی و بی‌قانونی و از این قسم مصیبت‌ها، کسب فیض کرده‌ایم و دیگر طاقت التفات‌های مشابه از طرف مدیران محترم پیام‌رسان‌ها را نداریم .

    بالاغیرتاً همتی بکنید و یک جوری این شبکه‌های دم تیغ را بچرخانید که لااقل ۴ نفری که به قصد مهاجرت و با هزار امید و آرزو، جلای تلگرام می‌کنند و به ندای درون و وجدان همیشه بیدار خودشان جواب مثبت می‌دهند! و خودشان را در آغوش پیام‌رسان داخلی می‌اندازند، حظ وافر ببرند.

    همینکه گوش مبارک این افراد، بدهکار هفت‌خوان عدم اعتماد و درز اطلاعات خصوصی و پولی شدن و کلی حرف و حدیث دیگر، نبوده است و دل به دریا زده‌اند و برچسب ممبر شدن پیام‌رسان وطنی بر پیشانی مبارکشان نقش بسته است، یک اسپند غلیظی باید برایشان دود کنید، نه این‌که هنوز نیامده ببینند که ‌ای دل غافل، صاحبان محترم پیام‌رسان صد‌ها کانال ریز و درشت و از پیش آماده و جدید العنوان، برای خودشان تدارک دیده‌اند و عضو جدید هر چه این در و آن در می‌زند، می‌بیند راهی به جز عضو شدن در این کانال‌ها ندارد که دست کوتاه و خرما بر نخیل!

    و یا عده‌ای قوره نشده که فضا را باز دیده‌اند و ناظری را مشاهده نکرده‌اند، اسم و رسم کانال‌های معروف را کپی، پیست کرده‌اند و با خیال راحت نشسته‌اند و از دسترنج چندین ساله دیگران ارتزاق می‌کنند و کسی هم به ایشان نمی‌گوید خرتان به چن !

    ادمین‌های کانال‌های پر مخاطب تلگرامی هم یا به‌طور کلی از خیر مهاجرت به دیار بومی می‌گذرند و یا با یک اسم جدید، شروع به کسب و کار می‌کنند و با هزار دردسر و تبلیغ و اعلان و اعلام به ممبرهای محترم خود حالی می‌کنند که دوست عزیز، برخی از بچه زرنگ‌های ابن‌الوقت، دیگ آشی برای خودشان بار گذاشته‌اند و به‌صورت خودجوش اسم و رسم خود را به نام و عنوان ما تغییر داده‌اند و ‌آش را به بدن زده‌اند و یک پارچ، آب رویش میل کرده‌اند و در آخر سر هم‌، قلیان کسب و کار ما را کشیده‌اند و فضای پیام‌رسان بومی را آلوده کرده‌اند!

    البته هوشنگ‌خان (خودمان را می‌گوییم) ، از آنجا که اعتقاد دارد آسمان در همه این مرز و بوم به یک رنگ است و همه چیزمان به همه چیزمان می‌خورد! موکداً به ادمین‌های محترم تلگرامی پیشنهاد می‌دهد تا دیر نشده است در هریک از این شبکه‌های بومی یک یا چند کانالی راه‌اندازی کنید و به اعضای محترم هم اعلام بفرمایید که چی به چی هست، تا اگر ناغافل تیر در تاریکی نصیب تلگرام شد، لااقل همه اندوخته بر باد فنا نرود و خوش به‌حال برخی از دوستان پیام‌رسان ساز و پیام‌رسان باز و یک شبه ره صد ساله برو، نشود!

 

هوشنگ‌خان