غول خفته بیدار می‌شود؟

میلان و رویاهایش برای قهرمانی در جام حذفی غول خفته بیدار می‌شود؟ در میلان نام کوچک جنارو گتوسو، سرمربی روسونری را «رینو» خطاب می‌کنند و حالا اگر او تیمش را در فینال چهارشنبه شب (امشب) جام حذفی ایتالیا مقابل یوونتوس به سمت قهرمانی رهنمون کند، می‌توان امیدوار بود عصری به نام «رینویسم» در میلان آغاز […]

میلان و رویاهایش برای قهرمانی در جام حذفی

غول خفته بیدار می‌شود؟

در میلان نام کوچک جنارو گتوسو، سرمربی روسونری را «رینو» خطاب می‌کنند و حالا اگر او تیمش را در فینال چهارشنبه شب (امشب) جام حذفی ایتالیا مقابل یوونتوس به سمت قهرمانی رهنمون کند، می‌توان امیدوار بود عصری به نام «رینویسم» در میلان آغاز شود؛ عصری که در آن رینوی جوان تعیین‌کننده سمت و سوی آینده یکی از بزرگ‌‌ترین غول‌های خفته دنیای فوتبال خواهد بود.

به گزارش سایت نود، در حال حاضر پس از برتری قاطعانه میلان مقابل هلاس ورونای حالا سقوط کرده در شهر جو خوشبینانه‌ای موج می‌زند اما نبرد مقابل یوونتوس همیشه مدعی در جام حذفی ایتالیا داستانی متفاوت دارد.

فراموش نکنید، میلان همیشه تیم جام‌‌ها بوده؛ حتی در حال حاضر که دیگر مانند گذشته بزرگ نیست. برای ارایه مدرکی جهت این خوش‌بینی‌‌ها کافی است به ماه سپتامبر برگردیم؛ زمانی که تیم قدرت گذشته را بازیافته و مرد، زن، جوان و پیر به توانایی‌هایشان ایمان آوردند. شهر به باشگاه‌هایش افتخار می‌کرد. اینتر در کورس قهرمانی سری A قرار داشت و لیگ قهرمانان فصل آینده کاملاً در دسترس به نظر می‌رسید. میلان به پشتوانه ۶۰ هزار هوادار در وزرشگاه رویاهای بزرگی داشت و پیش می‌تاخت. از آن زمان میلان انتظار بهره بردن از خدمات تیم جدیدی را داشت که در تابستان با مبلغ ۲۲۰ میلیون یورو جمع‌آوری کرده بود. وینچنزو مونتلا، سرمربی میلان تا آن زمان تیمی جواب و خوب ساخته بود اما نمی‌توانست با ستاره‌های جدید ارتباط برقرار کند و ناتوانی در تطابق سبک جوانگرایانه خودش و خریدهای جدید در نهایت منجر به برکناری‌ وی شد. ریتو گتوسو، تیمی را تحویل گرفت که فقط خودش می‌توانست آرام کند.

 روزهای آتی

گتوسو با عملگرایی خاص خودش وارد گود رقابت شد و سعی کرد در اولین آزمون بزرگ دوران مربیگری‌ خویش تصمیم‌هایش را بر پایه منطق اتخاذ کند. او درست مانند اسپالتی در اینتر یک سیستم پایه برای روسونری تعریف کرد و تغییرات را حول محور آن ایجاد کرد. در چنین حالتی حداقل برای خودش معلوم بود از تیم چه می‌خواهد.

وقتی دروازه‌بان بنونتو در آخرین ثانیه‌ها دروازه میلان را باز کرد و اولین مربیگری گتوسو در میلان را به اولین امتیاز تاریخ خودش در سری A پیوند داد، رینو یک مربی ناموفق مانند سرمربیان قبلی روسونری شامل لئوناردو، سیدورف، اینزاگی، بروکی و مونتلا ارزیابی می‌شد اما آنچه در ادامه رخ داد، باورنکردنی بود.

گتوسو با تلفیق سیستم‌های سنتی و نوین، میلان را از جا بلند کرد و با رهنمون کردن قهرمان سابق اروپا به سمت برتری بر سامپدوریا و رم، نشان داد مربی بزرگی خواهد شد. او همان میلان مورد انتظار هواداران را ساخت؛ سخت و جنگجو. حالا اگر معجزه‌ای رخ ندهد، یوونتوس هفتمین قهرمانی متوالی در سری A را تجربه خواهد کرد اما رقم زدن یک دوگانه با حضور میلان قدرتمند در فینال جام حذفی ایتالیا کار بسیار دشواری است. برای گتوسو به پایان بردن اولین فصل مربیگری در میلان با یک جام، میتواند شروع عصر خودش (بخوانید رینویسم) باشد. هر چه باشد او به عنوان یک جنگجوی جاه‌طلب ترجیح می‌دهد به جای این‌که کارهای تاکتیکی‌اش برجسته باشد، جام‌هایش خودنمایی کند. پس جدال با یوونتوس چیزی فراتر از یک فینال برای میلان است. رینو در دوران مربیگری عاشق حمله و پیروز شدن بود اما آیا سیستم تهاجمی او در روزهای بازی به جام بردنش در دوران مربیگری کمکی می‌کند؟