۴ میلیون زوج نابارور داریم

رییس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی ۴ میلیون زوج نابارور داریم زهرا قره داغی – رییس مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، با عنوان این مطلب که در حدود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور داریم، گفت: شیوع ناباروری در استان‌های تهران و البرز بیش‌تر است. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدرضاصادقی در نشست […]

رییس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی

۴ میلیون زوج نابارور داریم

زهرا قره داغی – رییس مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، با عنوان این مطلب که در حدود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور داریم، گفت: شیوع ناباروری در استان‌های تهران و البرز بیش‌تر است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدرضاصادقی در نشست خبری، به تشریح اقدامات و برنامه‌های پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری پرداخت و افزود: بهترین مراکز درمان ناباروری در کشور، متعلق به جهاددانشگاهی است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در کشور، گفت: هزینه‌های درمان ناباروری در ایران در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در دنیا است، به‌طوریکه در کشور ما این هزینه حداکثر ۲۰۰۰ دلار تمام می‌شود، در حالی‌که در اروپا و آمریکا ۲۰ هزار دلار هزینه درمان ناباروری است.

صادقی در عین حال، همین هزینه پایین درمان ناباروری برای اکثر زوجین نابارور در کشورمان را دشوار خواند و افزود: هزینه درمان ناباروری بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است و درصد زیادی از متقاضیان درمان، این پول را ندارند.

رییس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی، میزان موفقیت درمان ناباروری را ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: سن بالای خانم در میزان باروری مؤثر است، به‌طوریکه میزان موفقیت درمان ناباروری در زنان بالای ۴۰ سال به ۱۵ درصد می‌رسد.

وی همچنین از انجام روش‌های جدید تشخیص‌های ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی جنین، به عنوان یکی از روش‌های گران قیمت نام برد و افزود: این روش‌ها وابسته به تکنولوژی‌های گران‌قیمت است و برای بسیاری از زوجین، تأمین هزینه‌ها ممکن نیست.

صادقی تأکیدکرد: البته میزان موفقیت درمان ناباروری در این روش‌های جدید، به ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به وجود ۲۰ میلیون زوج در کشور گفت: ۲۰ درصد این افراد یعنی ۴ میلیون زوج نابارور هستند.

رییس مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا، میزان شیوع ناباروری در استان‌های تهران و البرز را بالاتر از میانگین کشوری دانست.