فدراسیون تکواندو در دوراهی؛ ساعی یا فرهادیان؟

فدراسیون تکواندو در دوراهی؛ ساعی یا فرهادیان؟ فدراسیون تکواندو این روز‌ها در یک دوراهی قرار دارد و باید دید کدام مسیر را برای ادامه فعالیت خود انتخاب می‌کند. به گزارش ایسنا، مسأله انتخاب مدیر فنی برای تیم ملی تکواندوی بزرگسالان از جمله حواشی است که این روز‌ها بار دیگر اطراف فدراسیون تکواندو وجود دارد و […]

فدراسیون تکواندو در دوراهی؛ ساعی یا فرهادیان؟

فدراسیون تکواندو این روز‌ها در یک دوراهی قرار دارد و باید دید کدام مسیر را برای ادامه فعالیت خود انتخاب می‌کند.

به گزارش ایسنا، مسأله انتخاب مدیر فنی برای تیم ملی تکواندوی بزرگسالان از جمله حواشی است که این روز‌ها بار دیگر اطراف فدراسیون تکواندو وجود دارد و هر روز هم خبرهای جدید و البته تأییدنشده توسط فدراسیون، به گوش می‌رسد.

یکی از اصلی‌‌ترین گزینه‌ها برای در اختیار گرفتن این سمت هادی‌ساعی، اسطوره تکواندوی ایران است که به نوعی یکی از بهترین گزینه‌ها هم است. البته انتخاب او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هر روز نقل‌قول‌هایی از سوی رییس و مسؤولین فدراسیون تکواندو در این مورد منتشر می‌شود. پیش از آغاز سال جدید و قبل از عید نوروز۱۳۹۷، ساعی و پولادگر پس از چند سال جلسه خصوصی به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار کردند که باعث شد انتخاب پیشکسوت تکواندوی ایران به عنوان مدیرفنی تیم ملی قوت بگیرد، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده است. پس از این جلسه ساعی اظهار کرد که این جلسه روند خوبی داشته و برای این‌که تصمیات نهایی گرفته شود قرار بر این است تا جلسه‌ای دیگر پس از نوروز ۱۳۹۷ برگزار شود اما فعلا خبری از این جلسه و معرفی مدیر فنی تیم ملی تکواندو نیست.

حالا چند روزی است که صحبت‌هایی در مورد چند گزینه دیگر به خصوص غلامحسین‌ذوالقدری برای پست مدیر فنی تیمهای ملی مطرح است و نام او بین اهالی تکواندو زمزمه می‌شود. ذوالقدری پیش از این ریاست سازمان تیم‌های ملی تکواندو را در اختیار داشت و حالا جلساتی را با محمدپولادگر رییس فدراسیون تکواندو برگزار می‌کند که باعث شده تا شایعه بازگشت او به تکواندو مطرح شود.

با توجه به این‌که ‌هادی ساعی در مصاحبه‌های خود صراحتاً اعلام کرده «اگر آرش‌فرهادیان رییس سازمان تیم‌های ملی باشد به فدراسیون بر نمی‌گردد» این سؤال مطرح است که آیا فدراسیون تصمیم دارد با کنار گذشتن فرهادیان و برگرداندن ذوالقدری به سمت پیشین خود، شرایط را برای بازگشت ساعی مهیا کند؟ سؤال دیگری هم که پیش می‌آید این است، آیا فدراسیون تکواندو قصد دارد از ذوالقدری در سمت مدیرفنی تیم‌های ملی استفاده کند و قید همکاری با ساعی را بزند؟

این صحبت‌‌ها در صورتی مطرح شده که کنار گذاشتن آرش‌فرهادیان از سمت رییس سازمان تیم‌های ملی امری بعید به نظر می‌رسد زیرا نفوذ فرهادیان در رسانه ملی، در پخش مستقیم مسابقات تکواندو از شبکه‌های تلویزیونی تأثیرات مثبت زیادی داشته تا بستر مناسبی برای حضور اسپانسر‌ها در تکواندو فراهم شود؛ اتفاقی که می‌تواند در این شرایط بد مالی فدراسیون‌های ورزشی فدراسیون تکواندو را از نظر مسایل مادی کمک کند. با این اوصاف، همین مسأله باعث می‌شود حضور ساعی در تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

موضوعی هم که انتخاب غلامحسین‌ذوالقدری به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی را تقریباً غیرممکن می‌سازد، این است که فریبرزعسکری سرمربی تیم ملی تکواندو قصد همکاری با هیچ فرد دیگری به جز ساعی به عنوان مدیر تیم‌های ملی را ندارد.

ساعی و عسکری پیش از این در مسابقات المپیک۲۰۱۲ لندن نیز در همین سمت‌ همکاری داشته‌اند و حالا باید دید فدراسیون تکواندو چه تصمیمی را برای پایان دادن به این حواشی می‌گیرد. این مسأله درحالی است که تیم ملی تکواندو امسال تقویم پر فشاری را در پیش دارد و این حواشی می‌تواند باعث اختلال در فعالیت‌های تیم ملی شود.

حال باید دید فدراسیون تکواندو ذوالقدری را جانشین فرهادیان می‌کند تا زمینه بازگشت ساعی فراهم شود یا این‌که تصمیم دیگری می‌گیرد و مثلا پست مدیریت فنی تیم ملی را کلا حذف می‌کند.