۱۳ هزار مبتلا به ایدز تحت درمان هستند

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت  ۱۳ هزار مبتلا به ایدز تحت درمان هستند مسعود طاهری- رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کنترل و درمان بیماری ایدز و همچنین کنترل سالک و وبا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توضیحاتی را ارایه داد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدمهدی‌گویا در نشستی […]

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت

 ۱۳ هزار مبتلا به ایدز تحت درمان هستند

مسعود طاهری- رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کنترل و درمان بیماری ایدز و همچنین کنترل سالک و وبا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدمهدی‌گویا در نشستی خبری درباره سیاست‌های وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری و درمان بیماری ایدز در کشور گفت: وزارت بهداشت سیاست بسیار گسترده‌ای را در برنامه چهارم استراتژیک کشوری ایدز شروع کرد. در این برنامه تمام بخش‌های درگیر توسعه کشور، مشارکت داشته‌اند و وظیفه هر سازمانی برای اطلاع‌رسانی، پیشگیری و همچنین درمان این بیماری مشخص است.

وی افزود: براساس برنامه استراتژیک کشوری ایدز هدفگذاری کرده‌ایم تا ۹۰ درصد مبتلایان به این بیماری را تا سال ۲۰۲۰ شناسایی کنیم، ۹۰ درصد این بیماران تحت درمان قرار گیرند و همچنین در ۹۰ درصد این افراد اطمینان یابیم که درمانشان مؤثر است؛ برنامه‌ای که تحت عنوان ۹۰-۹۰-۹۰ از آن یاد می‌شود. براساس این برنامه عفونت نباید از بیماران مبتلا به سایرین منتقل شود. با این روش طی دو سال گذشته موارد تحت درمان تقریباً ۴۰ درصد بیش‌تر از قبل شده است.

وی افزود: سیاست ما بر این اساس بوده که بتوانیم بیماران را بلافاصله پس از شناسایی، درمان کنیم. این در حالیست که در دنیا نیز چنین است که صبر می‌کنند تا سیستم دفاعی بدن به حدی از تضعیف برسد و سپس درمان را شروع کنند. ما نیز قبلاً این سیاست را داشتیم اما اکنون درمان بلافاصله پس از تشخیص شروع می‌شود. در حال حاضر ۱۳ هزار نفر را شناسایی کرده‌ایم و همه آنها تحت درمان قرار دارند و برای در حدود ۴۰ درصد از آنها آزمایشهایی را انجام داده‌ایم و اطمینان حاصل شده است که درمانشان کامل بوده است.