گلریزانی برای جناب رسانه ! !

گلریزانی برای جناب رسانه ! !      این‌جور هم نیست که کلاً ما ملت بی‌مرامی باشیم و حواسمان به دور و برمان نباشد، بالاخره زندگی و رسانه‌گردانی بالا و پایین دارد، وقتی که در روزهای خوشی می‌خواستیم کنار بعضی‌ها باشیم و آنها نمی‌خواستند، رسم انصاف نیست در دوران ناخوشی رهایشان کنیم و برویم برای خودمان […]

گلریزانی برای جناب رسانه ! !

     اینجور هم نیست که کلاً ما ملت بی‌مرامی باشیم و حواسمان به دور و برمان نباشد، بالاخره زندگی و رسانه‌گردانی بالا و پایین دارد، وقتی که در روزهای خوشی میخواستیم کنار بعضی‌ها باشیم و آنها نمی‌خواستند، رسم انصاف نیست در دوران ناخوشی رهایشان کنیم و برویم برای خودمان فیلم و سریال خانگی بسازیم ! !

    اینجانب هوشنگ‌خان (معین‌الرسانه!) از آن دسته از هنرمندان، بازیگران، صدا و تصویر‌برداران، کارگردانان و نویسندگان و کلاً اهالی محترم و محترمه نمایش و بازیگری که مدتی است بنا بر جبر زمانه عطایش را به لقایش بخشیده‌اند و یا کدورتی به دل گرفته‌اند و یا زبانمان لال مغضوب درگاه شده‌اند، درخواست می‌کنم در مراسم گلریزانی که برای این رسانه برگزار می‌گردد، حضور به‌ هم رسانده و قدمی برای بهبود وضعیت آبگوشتی و بی‌مخاطبی نامبرده‌بردارند، باشد که در هنگامه ممنوع‌التصویری و محبوب‌القلوبی، قدرشناس حضور گرمتان باشیم!

    اصلح است که مدعوین محترم برحسب هنر و کرم و کمالات خود، گوشه‌ای از کار را بگیرند، از فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی گرفته تا بازیگری و کارگردانی، باشد که این درخت کهنسال قد خمیده، باز قامت راست کند و برای مدتی میزان مصرف آب در تولیدات کاهش یافته که آب هست ولی کم هست!

    به هر حال رسانه، جائز الخطاست! حالا از دست مبارکشان در رفته است و ممنوعیتی، محرومیتی، به قاعده یک بند انگشت قدرنشناسی و بی‌محلی یا در حد ۴ تا برش ناقابل سانسور و چند پلان، نقد یکطرفه و سخن درشتی انجام شده است، علی‌الحساب فرصت این حرف‌ها و گروکشی‌ها نیست و باید پا پیش گذاشت که حال بیمار به وخامت نگذارد!

    بزرگوارانی که اجابت دعوت کرده و در مراسم گلریزان شرکت خواهند کرد، نیک می‌دانند که عنصر رسانه ذاتاً کمی سرخوش و ناپایدار است و اگر ترکیبات زور و زر هم به آن بپیوندد، بعضاً اثرات مخرب از خود بر جای گذاشته و برگشتن به سر خط و روز از نو و روزی از نو آن مسبوق به سابقه است و اینجور نیست که حالا بیایی قدمی‌ برداری و فردا روز برای خودت بشوی طلبکار و مدعی، فی‌المجلس تشریف آورده اسباب قبراقی و سرحالی و جذابی را برقرار کنید تا ببینیم چه می‌شود، یا خواستنی می‌شوید و ماندنی و یا درب، همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد و می‌لنگد و جلو می‌رود. باشد که مستفیض شویم!!

هوشنگ خان