کانال‌سازان انبوه !!

کانال‌سازان انبوه !!      حتماً در خاطر مبارک مانده است که ایرانی‌های مجازی پیما، بزرگ‌ترین مهاجرت را به ثبت رساندند؟! باید به عرض برسانم که عنقریب است که رکورد مجازی دیگری توسط همین دلاوران به ثبت برسد و آن ثبت بالا‌ترین میانگین کانال بر نفر در فضای مجازی و غیرمجازی است !     پیام‌رسان‌های وطنی […]

کانال‌سازان انبوه !!

     حتماً در خاطر مبارک مانده است که ایرانی‌های مجازی پیما، بزرگ‌ترین مهاجرت را به ثبت رساندند؟! باید به عرض برسانم که عنقریب است که رکورد مجازی دیگری توسط همین دلاوران به ثبت برسد و آن ثبت بالا‌ترین میانگین کانال بر نفر در فضای مجازی و غیرمجازی است !

    پیام‌رسان‌های وطنی و خارجکی نوظهور بیش‌تر از آن‌که دنبال سر و سامان دادن به پیام‌رسان و رفع عیب و نقص آن باشند در حال ساخت و ساز و راه‌اندازی کانال هستند! جوری کانال‌های متنوع را همان اول کار بر سر تازه وارد آوار می‌کنند که بنده خدا فکر می‌کند اگر در یکی دو تا کانال عضو نشود، سر تیر ریپورت می‌شود و هنوز نیامده باید برود!

    حالا می‌گوییم مدیر و صاحب پیام‌رسان کلی هزینه می‌کند که پیام‌رسان خود را سر پا نگهدارد و بالاخره حق دارد نیم نگاهی هم به درآمدزایی کانالی و تبلیغاتی داشته باشد. ولی این فضای مجازی‌نورد‌های در حال سیر و سلوک بین پیام‌رسانی حرف حسابشان چیست، از هر ۱۰ نفری که قدم به پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی جدید التأسیس می‌گذارند، لااقل ۱۰یا ۱۲ نفری! قبل از آن‌که پروفایل خود را تکمیل کنند دست به‌کار شده و دو جین کانال به ثبت می‌رسانند و عکس و شرحش را می‌گذارند و لینک ادمینش را برای تبلیغات به ثبت می‌رسانند و می‌نشینند به امید خدا که در رحمتی باز شود و ۲۰۰یا ۳۰۰ هزار نفری فرتی عضو کانال بشوند و پول‌های تبلیغات از در و دیوار آوار شود روی جنابشان!

    البته دوستان کانال‌ساز محترم سعی وافر دارند که تا آنجا که می‌شود، اسم و تصویر کانال‌ها مطابق یا مشابه کانال‌های پر مخاطب تلگرامی باشد که اگر توفیقی حاصل شد، دیگران به هوای همان کانال معروف، سر بخورند و بیایند داخل!

    یعنی می‌خواهم به عرض مبارک برسانم که استاد تمامی ما ملت در به تهدید کشاندن فرصت‌ها، ید طولایی دارد، حالا چند تا کسب و کار و درآمدزایی و اشتغال در تلگرام راه افتاد، همه دلشان می‌خواهد همان راه را با همان روش از روی دست یکدیگر کپی کنند و بروند جلو و به فکر مبارکشان هم نمی‌رسد که از قضا ممکن است همین فکر را بقیه هم کرده‌اند و همین می‌شود که در هر پیام‌رسان چند برابر اعضا، کانال ایجاد شده و همه هم در حال خاک خوردن و یا پست گذاشتن برای ارواح و اجنه هستند!

 کار به همین منوال پیش برود غیر از چند تایی کانال احتمالاً منتسب به صاحبان پیام‌رسان که می‌توانند خود را سر پا نگهدارند، بقیه کانال‌ها رو به انقراض رفته و پایه و اساس کسب و کار پیام‌رسانی برای مدت مدیدی به تاریخ خواهد پیوست، البته انبوه کانال‌سازان دلاور هم که نه خود نانی درآوردند و نه گذاشتند چند نفر دیگر نانی در بیاورند، دلخوش به ثبت رکورد کانال بر نفر می‌روند پی کارشان و عین خیالشان هم نیست که با همت ایشان چند ۱۰ هزارتایی کسب و کار و شغل اینترنتی، دود شد و به هوا رفت و کسی هم عارض نشده است.

کسب و کار‌ها که دستشان به جایی بند نیست و علی‌الحساب خودشان جزو متهمان رونق بخشی به فضای ضاله تلگرام هستند، مسؤولان گرانقدر هم‌ که تمامی همت خود را گذاشته‌اند برای فیلتر و فیلتر در فیلتر و انگیزاسیون اینترنتی!

 همت همه عزیزان، متعالی…

هوشنگ‌خان ۰۱/۰۳/۹۷