پرتغال تنها با یک مهاجم در جام‌جهانی

پرتغال تنها با یک مهاجم در جام‌جهانی در فاصله کم‌تر از ۳هفته به صف‌آرایی پرتغال در روسیه، A Bola ترکیب و سیستم احتمالی تیم پرتغال را در ویژه نامه جام‌جهانی منتشر کرد. به گزارش ورزش سه، گرچه پرتغال مقام قهرمانی جام‌ملت‌های اروپا را با خود به خانه برد، فرناندو سانتوس تیم خود را جزو شانس […]

پرتغال تنها با یک مهاجم در جام‌جهانی

در فاصله کم‌تر از ۳هفته به صف‌آرایی پرتغال در روسیه، A Bola ترکیب و سیستم احتمالی تیم پرتغال را در ویژه نامه جام‌جهانی منتشر کرد.

به گزارش ورزش سه، گرچه پرتغال مقام قهرمانی جام‌ملت‌های اروپا را با خود به خانه برد، فرناندو سانتوس تیم خود را جزو شانس اول کسب قهرمانی در روسیه نمی‌داند. سانتوس برزیل، آلمان، اسپانیا، آرژانتین و فرانسه را مدعیان اصلی کسب جام می‌داند. وی معتقد است که پرتغال «با همان اعتماد به نفسی» که جام‌ملت‌های اروپا در سال ٢٠١٦ را بالای سر برد، به مرحله گروهی جام‌جهانی خواهد رفت و هیچ برنامه‌ای برای بازگشت زودهنگام از روسیه ندارد.

*۱۳ نفر از تیم قهرمان ٢٠١٦ در لیست مسافران روسیه قرار دارند شامل: روی پاتریسیو، آنتونی‌لوپز، سدریک‌سوارز، په‌په، ژوزه‌فونته، برونوآلوس، رافائل‌گوریرو، ولیام‌کاروالیو، آدرین‌سیلوا، جوآمونتینیو، جوآماریو، ریکاردوکورشما و رونالدو.

*۱۰ بازیکن جدید اضافه شده : بتو، ریکاردو پریرا، روبن‌دیاز، ماریو‌روی، مانوئل‌فرناندس، برناردو‌سیلوا، جلسون‌مارتینز، گونسالو‌گِدِش و آندره، ترکیب ٢٣ بازیکنان سلسآو در روسیه را تشکیل خواهند داد.

*در میان بازیکنان تیم قهرمان ٢٠١٦، دنیلو هافبک پورتو بزرگ‌ترین غایب تیم نام گرفت که در صورت بهبود مصدومیت بدون شک از گزینه‌های اول مسافران روسیه می‌بود. غایب‌های دیگر شامل ریکاردو کاروالیوی بازنشست شده و ویرینیایی که بعد از جام‌ملت‌های از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

*بازیکنان دیگری مانند الیزیو، رناتو سانچس و ادواردو هم به علت نیمکت‌نشینی‌های مکرر در باشگاه‌هایشان، فرصت حضور در جام‌جهانی را از دست دادند.

*آندره‌گومز، نانی و ادِر خط‌خورده‌های ناباورانه لیست نهایی بودند که از دیدگاه فرناندو سانتوس در تضاد با «فلسفه بازی تیم» و برنامه‌های جام‌جهانی بودند. سانتوس بازیهای جام‌جهانی را سرعتی خواند و نیاز تیم به بازیکن با ثبات در آن شرایط را از دیگر دلایل این تصمیم شمارد.

** طرح مشابه با دوسال پیش با چاشنی حمله

سیستم ٤/٤/٢ که منجر به قهرمانی پرتغال در جام‌ملت‌های ٢٠١٦ فرانسه شد، به عنوان اصلی‌‌ترین و امن‌‌ترین گزینه احتمالی سانتوس در روسیه خواهد بود. اما این سیستم ٤-٤-٢ با چاشنی حمله، روی کاغذ با تاکتیک سانتوس در فرانسه (جام‌ملت‌های اروپا ٢٠١٦) تفاوت دارد.

در فرانسه هافبک‌های کناری، رناتو سانچس در راست و جوآ ماریو در چپ، با نزدیک شدن به هافبک‌های میانی، کنترل بازی در میانه میدان را به دست می‌گرفتند. در مقدماتی جام‌جهانی و به نظر در روسیه، جوآ ماریو و هافبک‌های میانی بدون تغییر خواهند ماند، اما در سمت راست یک وینگر با خصوصیات تهاجمی مانند برناردو سیلوا، جکسون مارتینز یا ریکاردو کوارشما قرار خواهند گرفت.

در خط حمله همانند ٩ بازی آخر مقدماتی، آندره‌سیلوا در کنار رونالدو به زمین خواهد رفت. البته با نبود مهاجم مرکزی دیگری (با اشاره به این‌که آندره سیلوا تنها مهاجم لیست نهایی است)، باید اذعان کرد که در مقابل حریف‌های قدرتمندتری مانند اسپانیا، سانتوس می‌تواند با استفاده از مهاجم شناور، مشابه با وظایف نانی در جام‌ملت‌های ٢٠١٦، ترکیب را تغییر دهد. در این صورت برناردو سیلوا مناسب‌‌ترین گزینه برای اجرای این مسؤولیت خواهد بود.