حدود ۴۵۰ شرکت در حال حاضر محصول تجاری شده در بازار دارند

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت حدود ۴۵۰ شرکت در حال حاضر محصول تجاری شده در بازار دارند مسعود طاهری- مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: حدود ۱۰۴۰ شرکت دانش‌بنیان حوزه سلامت داریم که از این میزان حدود ۴۵۰ شرکت در حال حاضر محصول تجاری شده در بازار دارند. به گزارش خبرنگار […]

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت

حدود ۴۵۰ شرکت در حال حاضر محصول تجاری شده در بازار دارند

مسعود طاهری- مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: حدود ۱۰۴۰ شرکت دانش‌بنیان حوزه سلامت داریم که از این میزان حدود ۴۵۰ شرکت در حال حاضر محصول تجاری شده در بازار دارند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، حسین وطن‌پور در نشست خبری سومین رویداد ملی اینوتک، اظهارداشت: در حوزه فناوری چند رویداد را در کشور دنبال می‌کنیم که یکی از آنها ایده بازارهایی است که در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده است. رویداد اینوتک نسبت به ایده بازار‌ها جلوتر است و در واقع ایده‌ها تبدیل به محصول آزمایشگاهی شده است. جشنواره فناوری و فن بازار‌ها نیز برگزار خواهد شد که بتوان محصولات را به بازار منتقل کرد.

وی افزود: حوزه فناوری رسالت سنگینی در زمینه سلامت دارد. در آینده ممکن است مشکلات جدی در زمینه واردات محصولات داشته باشیم که به همین علت شرکت‌های دانش‌بنیان رسالت سنگینی دارند.

وطن‌پور ادامه‌داد: در نمایشگاه ایران هلث بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را عرضه کردند و به‌طور مثال اتاق عملی در این نمایشگاه نشان داده شد که تمام تجهیزات آن تولید داخل است. ۵۲ شرکت دانش‌بنیان کشور جزو شرکت‌های صادراتی هستند و شرایط فعلی کشور اقتضا می‌کند که از تجربه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و… در زمینه سلامت استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: وقتی کشور‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شوند معمولاً به سمت استفاده از بودجه‌های پژوهشی می‌روند، اما باید توجه کنیم وقتی بودجه محدود می‌شود باید آنچه داریم را به تحقیقات و فناوری اختصاص دهیم. زیرا فناوری می‌تواند کشور را از وابستگی نجات دهد. وزارت بهداشت نیز از این نوع رویداد‌ها در حوزه فناوری حمایت می‌کند.

وطن‌پور درباره تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات آنها بیان‌کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت شده در حال حاضر ۳۵۰۱ شرکت است. این آمار به صورت هفتگی و ماهیانه متغیر است. حدود ۱۰۴۰ شرکت شامل شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت است و از این میزان نیز حدود ۴۵۰ شرکت در حال حاضر محصول تجاری شده دارند. ۲۷۰۰ محصول دانش‌بنیان در بازار وجود دارد و ۵۲ شرکت دانش‌بنیان نیز محصولات صادراتی دارند. در سال جاری تمرکز ما بر بازارسازی و حمایت از این شرکت‌ها خواهد بود.