هنرمندان هکاک ! !

هنرمندان هکاک ! !     چندی پیش و من‌باب مطایبه، خدمت ظریفی راجع به دستان هنرمند هکاکان و هکر من‌های عزیز دردانه! که در اقدامی متحورانه و شجاعانه توانسته بودند نسبت به هک سایت وزارت کریمه‌ای اقدام کنند، توضیحات مبسوط ارایه می‌کردم که ایشان بیش از پیش به طنازی و شوخ طبعی برخی مسؤولان محترم […]

هنرمندان هکاک ! !

    چندی پیش و من‌باب مطایبه، خدمت ظریفی راجع به دستان هنرمند هکاکان و هکر من‌های عزیز دردانه! که در اقدامی متحورانه و شجاعانه توانسته بودند نسبت به هک سایت وزارت کریمه‌ای اقدام کنند، توضیحات مبسوط ارایه می‌کردم که ایشان بیش از پیش به طنازی و شوخ طبعی برخی مسؤولان محترم آگاه شوند و برایشان مسجل شود که دست بالای دست بسیار است و هنر نزد ایرانیان است و بس. البته ایشان هم با دقت و توجه بیش از معمول به سخنان بنده گوش فرا دادند و در پایان فرمودند: عجب! چقدر علم بشر پیشرفت کرده و به چه موفقیت‌هایی در صنایع ادبی و طنازی و هکاکی رسیده است و ما هم قاقیم و خارج از گود!

    بماند که ما خیلی متوجه معنی این کلمه نامانوس قاق ! نشدیم ولی این‌که چنین مملکت گل و بلبلی داریم که شوخی شوخی کارهای جدی جدی در آن می‌شود و چند صد میلیاردی بدون آن‌که آب از آب تکان بخورد جابه‌جا می‌شود و همه شاد و خوش و نغمه زنان ششدانگ حواسمان را داده‌ایم به افتخارآفرینی و حماسه‌سازی پسران ایران در سرزمین کفر و از گل به خودی دیگران پایکوبی و دست‌افشانی می‌کنیم .

     حالا از آن هک و سایت و خودرو و زیر سبیلی در کردن‌ها که بگذریم، ما بیش‌تر نگران آن هستیم که سایت‌های دیگر دستگاه‌های عریض و طویل، فیلشان یاد هندوستان نکند و یهویی میل به هک شدنشان زیادت نکند. فی‌المثل اگر شوخی شوخی همین نفت رو سیاه، اگر سایت مربوطه دچار هک‌زدگی شد و چند میلیون بشکه نفت به‌جای این کشتی سر از آن کشتی در آورد و یا چندین و چند هکتار اراضی ملی و شهری در سایت مربوطه و دفاتر منظوره و اسناد مثبته، آب به آب و دست به دست شد، چه گِلی به سر بگیریم! بیم آن می‌رود که شادی و شعف حاصل از آن را تاب نیاوریم و خدای ناخواسته از کثرت خنده، نفسمان بگیرد و سیاه و کبود شویم !

     بهتر است دوستان متولی و مسؤول و مربوط زحمت بکشند و لیست اقلام منقول و غیرمنقول که ممکن است به منظور مفرح کردن جو جامعه و تزریق شادی در بین مردم دچار طنازی مضاعف شده و از حالی به حال دیگر در آیند را سیاهه کرده و آن را در جراید و رسانه‌های ملی و میلی منتشر کنند تا مردم آمادگی پیدا کرده و بدون مقدمه، طبع لطیفشان دچار هیجان کاذب و ناگهانی نشود.

    البته واجب است که مسؤولان و متولیان، همه شادی گل به خودی‌های سایتی و هکاکی‌های هنرمندانه را بین مردم تقسیم کنند و اجازه ندهند به‌واسطه برخی بددلان و حسودان که نمی‌توانند شادی این ملت را ببینند، چنین فتوحات بزرگ و ارزشمند را از مردم پنهان کنند و همه هیجان و لذت آن را مصادره کرده و برای خود ‌بردارند که اگر چنین کنند هوشنگ‌خان به عمق عبارت، قاق، که بر زبان دوست گرانمایه جاری شد، بیش از پیش واقف می‌شود!

 هوشنگ خان