برنامه کولاکوویچ برای مسابقات جهانی والیبال چیست؟

برنامه کولاکوویچ برای مسابقات جهانی والیبال چیست؟ تیم ملی والیبال ایران در حالی به استقبال رقابت‌های جهانی می‌رود که با کسب عنوان دهمی به‌ کار خود در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال پایان داد. به گزارش مهر، رقابت‌هایِ لیگ جهانی والیبال امسال با فرمتی متفاوت و با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار شد، لیگی که در […]

برنامه کولاکوویچ برای مسابقات جهانی والیبال چیست؟

تیم ملی والیبال ایران در حالی به استقبال رقابت‌های جهانی می‌رود که با کسب عنوان دهمی به‌ کار خود در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال پایان داد.

به گزارش مهر، رقابت‌هایِ لیگ جهانی والیبال امسال با فرمتی متفاوت و با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار شد، لیگی که در آن تیم ملی والیبال ایران نیز با ظاهری متفاوت در آن حضور داشت. مانند سال‌های گذشته والیبال ایران شروع خوبی در رقابت‌‌ها نداشت و به گفته بسیاری از کارشناسان، کم بودن تعداد دیدارهای تدارکاتی یکی از دلایل کسب نتایج ضعیف بود.

والیبال ایران در آخرین حضورش در رقابت‌های لیگ جهانی که سال گذشته برگزار شد، در بین ۱۲ تیم حاضر در مسابقات، عنوانی بهتر از یازدهمی کسب نکرد، نتیجه‌ای که پس از درخشش والیبالیست‌های ایرانی در جهان دور از انتظار بود.

لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۱۸ بعد از برگزاری ۲۸ دوره لیگ جهانی به دلیل تغییر نام و با فرمتی جدید با حضور ۱۶ تیم فرانسه، روسیه، صربستان، ایتالیا، لهستان، بلغارستان، آلمان، برزیل، آرژانتین، آمریکا، کانادا، ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، چین و استرالیا از روز جمعه چهارم خرداد آغاز ‌شد و پس از برگزاری ۵ هفته، تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی رقابت‌‌ها مشخص شد.

بر اساس برنامه در پایان دور مقدماتی ۵ تیم روسیه، برزیل، آمریکا، لهستان، صربستان به همراه فرانسه (میزبان نهایی) مرحله پایانی مسابقات را به صورت دو گروه ۳ تیمی برگزار خواهند کرد تا ۱۷ تیرماه تکلیف قهرمان مشخص شود.

برگزاری لیگ ملت‌های والیبال به دلیل طی کردن سفرهای طولانی‌مدت و نداشتن زمان کافی برای ریکاوری مشکلاتی را برای تیم‌های حاضر در مسابقات به وجود آورد که البته این موضوع برای اکثر تیم‌ها برابر بود. جدا از بحث سفرهای طولانی‌مدت، مصدومیت عامل دیگری بود که گریبان ایگور کولاکوویچ و تیم ملی ایران را گرفت. محمدجوادمعنوی‌نژاد، لژیونر والیبال ایران از ابتدا نتوانست تیم ملی را در این دوره از رقابت‌‌ها همراهی کند، سیدمحمدموسوی نیز به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو از هفته سوم در کنار تیم ملی نبود تا مشکلات تیم ملی بیش‌تر شود. فرهاد قائمی یکی دیگر از مصدوم‌ها بود که خیلی نتوانست در تیم حاضر شود اما به گفته ایگور کولاکوویچ، قائمی از نظر روحی و روانی بسیار به تیم ملی کمک کرد.