بدرقه کشتی‌گیران ملی‌پوش با «استرس»

بدرقه کشتی‌گیران ملی‌پوش با «استرس» تیم‌های ملی کشتی ایران در رده‌های سنی مختلف در حالی خود را مهیای رقابت‌های جهانی می‌کنند که سایه تعلیق و محرومیت همچنان بر فضای تیم‌‌ها سنگینی می‌کند. به گزارش مهر، کشتی ایران به زودی رقابت‌های جهانی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان را پیش رو دارد و ملی‌پوشان این تیم‌‌ها مدت‌هاست […]

بدرقه کشتی‌گیران ملی‌پوش با «استرس»

تیم‌های ملی کشتی ایران در رده‌های سنی مختلف در حالی خود را مهیای رقابت‌های جهانی می‌کنند که سایه تعلیق و محرومیت همچنان بر فضای تیم‌‌ها سنگینی می‌کند.

به گزارش مهر، کشتی ایران به زودی رقابت‌های جهانی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان را پیش رو دارد و ملی‌پوشان این تیم‌‌ها مدت‌هاست به‌طور شبانه‌روزی در اردوهای آماده‌سازی مشغول تمرین هستند. این در حالی است که کشتی‌گیران ملی‌پوش علاوه بر سختی و مشقت تمرینات سنگین باید با استرس و نگرانی عدم رویارویی با رقبای رژیم اشغالگرقدس هم دست‌و‌پنجه نرم کنند. به عنوان مثال در تازه‌‌ترین رویداد بین‌المللی، تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشورمان که باید تا چند روز دیگر در رقابت‌های جهانی کرواسی به میدان بروند، ۱۲حریف از رژیم اشغالگر قدس را پیش‌رو خود می‌بینند که هر کدام از این حریفان ممکن است در قرعه‌کشی به نمایندگان ایران برخورد کنند. این اتفاق یعنی عدم حضور ملی‌پوشان ما در میدان و به تبع آن محرومیت و تعلیق احتمالی کشتی ایران!

در همین راستا «ابراهیم جوادی» عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی گفت: متأسفانه این واقعیت وجود دارد که در هر کدام از میادین پیش‌روی تیم‌های ملی ممکن است به حریفان اسراییلی برخورد بکنیم. این موضوع به هیچ عنوان مسأله ساده و معمولی نیست و سکوت و بی‌توجهی به این موضوع به معنای محرومیت و تعلیق کشتی و حتی تعلیق ورزش ایران در میادین بین‌المللی است.

دارنده ۴ مدال طلای قهرمانی کشتی جهان ادامه داد: وضعیت به گونه‌ای است که کشتی‌گیران ما از زمان حضور در اردوهای تیم ملی تا اعزام به رقابت‌های جهانی همواره با استرس و ترس از این مشابه روزشان را شب می‌کنند. آنها مدام با این موضوع در کش‌وقوس هستند که مبادا پس از ماه‌ها و سال‌ها تمرین و ممارست به حریفی از رژیم اشغالگر قدس برخورد کنند و به جای کسب افتخار و مدال، با محرومیت از رقابت‌ها خارج شوند. در واقع ما کشتی‌گیران خودمان را به جای انگیزه و روحیه ایده‌آل و مطلوب، با کوله برای از استرس و نگرانی به میادین بین‌المللی بدرقه و روانه می‌کنیم.

دارنده مدال برنز المپیک در پایان گفت: امیدوارم این مسأله برای همیشه با حداقل آسیب‌وزیان برای کشتی ایران، حل‌وفصل شود، چراکه ما در تمامی رده تیم ملی با این موضوع مواجه هستیم و هر روز بر وخامت و حساسیت این مسأله اضافه می‌شود.