همایش علمی پژوهشی «زن مسلمان» در گیلان برگزار شد

همایش علمی پژوهشی «زن مسلمان» در گیلان برگزار شد به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه‌(س) همایش علمی پژوهشی «زن مسلمان» با حضور بانوان فرهیخته گیلانی در رشت برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این همایش با […]

همایش علمی پژوهشی «زن مسلمان» در گیلان برگزار شد

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه‌(س) همایش علمی پژوهشی «زن مسلمان» با حضور بانوان فرهیخته گیلانی در رشت برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این همایش با اشاره به این‌که حرکت در مسیر رسیدن به خداوند متعال از پیدایش انسان در عرصه زندگی آغاز شد اظهارداشت: حرکت در مسیر الهی و نورانی شدن با الطاف خداوند عامل سعادت انسان است.

وی با اشاره به این‌که خداوند متعال برای رسیدن انسان به سعادت مسیرهای گسترده‌ای را قرار می‌دهد خاطرنشان‌کرد: زنان همواره در تاریخ جایگاه ویژه‌ای را در ترویج و پشتیبانی از دین داشتند و نوری روشن به واسطه تولد حضرت زهرا(س) به زندگی پیامبراکرم(ص) تابیده است.

معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این همایش با اشاره به این‌که برای برگزاری این همایش از ۶ ماهه گذشته برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام شده است گفت: در کل دنیا دو میلیارد مسلمان وجود دارد که نیمی از آنها را زنان و بانوان تشکیل می‌دهند.

افشین شفقی با بیان این‌که دین اسلام دین کرامت زنان و بانوان است و این دین به زنان و بانوان عزت و کرامت عطا کرده است تأکید کرد: امروزه در دنیای غرب گرایی عزت و کرامت بانوان حفظ نشده و از آنها استفاده ابزاری می‌شود.

دبیر نخستین همایش سراسری «زن مسلمان» با اشاره به این‌که این همایش بخش‌های علمی با محوریت و موضوعات مختلف برگزار شده است، خاطرنشان‌کرد: آثار زیادی از مناطق مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.