اگر مشکلی دیدید، سلام برسانید !!

اگر مشکلی دیدید، سلام برسانید !!           این طبع دایم‌الشک ما بالاخره در حال التیام پیدا کردن است. اوضاع و احوال کشور جوری شده که دیگر چاره‌ای برایمان نمی‌نماند که تا چند صباحی دیگر از شکاکی به خوشبینی نقل مکان کرده و عینک وامانده بدبینی را به طرفی بیندازیم و از احوالات پیش آمده حظ […]

اگر مشکلی دیدید، سلام برسانید !!

          این طبع دایم‌الشک ما بالاخره در حال التیام پیدا کردن است. اوضاع و احوال کشور جوری شده که دیگر چاره‌ای برایمان نمی‌نماند که تا چند صباحی دیگر از شکاکی به خوشبینی نقل مکان کرده و عینک وامانده بدبینی را به طرفی بیندازیم و از احوالات پیش آمده حظ وافر و کیف کامل ببریم!

    کسی فکرش را نمی‌کرد که اوضاع نابسامان آب و برق و دلار و سکه و گرانی و شیر تو شیری قیمت‌ها با درایت و سعی مجدانه و تلاش‌های بی‌دریغ مردم و مسؤولین به این سرعت رو به سامان گذاشته و همه چیز به روال و ثبات و آرامش برسد.

    آب و برق که با روش جدولی تکلیفش معلوم شد، لیست واردات هم به‌ صورت فرمایشی شرحه‌شرحه شد، دلار ۷۵۰۰ تومانی هم حباب دلار را ترکاند، سکه و طلا هم که در سراشیبی سقوط دو درصدی قرار گرفته‌اند.

    مردم هم بالاخره با افزایش قیمت‌ها کنار آمده و با رضایتی وصف‌ناپذیر همچنان در حال خرید هستند و گله و شکایتی دیده نمی‌شود.

لیست ارز دولتی‌بگیران هم که به ‌طور کامل و جامع منتشر شد و تمامی کسانی که سوء‌استفاده کرده بودند به سزای عمل خود رسیدند و عبرتی شدند برای آیندگان!

    بنده که هر چه فکر می‌کنم مشکل دیگری به ‌نظرم نمی‌رسد که یا توسط مسؤولین حل نشده باشد و یا خودش در برابر این همه تدبیر و همت کم آورده و از دایره امکان خارج نشده باشد.

    دیگر نه بهانه‌ای برای غر زدن و انتقاد هست و نه دلیلی جهت نگرانی و دلواپسی، فقط مانده است همین وضعیت نابسامان حرکات موزون و یکی دو شبکه اجتماعی بیگانه که قطعاً برای آنها فکرهایی اساسی شده است و باید از همین حالا آنها را نیز سامان یافته و حل و فصل شده بدانیم.

    البته مشکلات کوچکی مثل، صف طولانی مهاجران اروپایی و آمریکایی که پشت مرز‌ها به انتظار ورود نشسته‌اند وجود دارد که اگر درست مدیریت نشود ممکن است در آینده باعث ورود سرمایه خارجی به کشور و ایجاد اشتغال و افزایش ارزش پول ملی شود که باید از الان دوستان مسؤول مربوط برای عدم وقوع آن چاره‌ای در آستین پر شعبده خود داشته باشند!

    بیش از ۱۰۰ کشور دنیا هم تقاضا و درخواست دریافت مشاوره‌های اقتصادی و اجتماعی و… از ما داشته‌اند که اگر به درخواست این کشور‌ها پاسخ مثبت داده شود و مدیران و کارشناسان کار بلد خود را برای کمک‌رسانی به آنها اعزام کنیم، با مشکلاتی هرچند جزیی در کشور روبه‌رو می‌شویم و اگر به ندای جامعه جهانی پاسخ منفی داده و دست رد به سینه آنها بزنیم، افکار عمومی ملت‌های گرفتار در معضلات اقتصادی و بحران‌های اجتماعی بر علیه کشورمان بسیج می‌شود و به بی‌توجهی، بی‌مسؤولیتی و انحصارطلبی متهم می‌شویم که البته با ژرف‌اندیشی و عملکرد حکیمانه‌ای که از مسؤولین مربوطه سراغ داریم، از این دست‌انداز کوچک هم به سلامت عبور خواهیم کرد!

 شهر در امن و امان است… آسوده بخوابید!

 هوشنگ خان