دوگانه مودریچ – امباپه به جای مسی-رونالدو

گمانه‌زنی سایت فیفا برای توپ طلای ۲۰۱۸ دوگانه مودریچ – امباپه به جای مسی-رونالدو فیفا در گزارشی که در سایت فیفا درج شده به بررسی دو ستاره‌ بزرگ جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخته که موفق شدند مهم‌ترین جوایز جام جهانی ۲۰۱۸ را از فیفا دریافت کنند. به گزارش «ورزش سه»، لوکا مودریچ کاپیتان کرواسی که عنوان […]

گمانه‌زنی سایت فیفا برای توپ طلای ۲۰۱۸

دوگانه مودریچ – امباپه به جای مسی-رونالدو

فیفا در گزارشی که در سایت فیفا درج شده به بررسی دو ستاره‌ بزرگ جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخته که موفق شدند مهم‌ترین جوایز جام جهانی ۲۰۱۸ را از فیفا دریافت کنند.

به گزارش «ورزش سه»، لوکا مودریچ کاپیتان کرواسی که عنوان بهترین بازیکن تورنمنت و توپ طلای آدیداس را به‌دست آورده و کیلیان امباپه، اعجوبه‌ جوان فرانسه که جایزه‌ بهترین بازیکن جوان جام را به خود اختصاص داده.

علاوه بر اینها در دیگر جوایز انفرادی، ادن هازارد توپ نقره‌ آدیداس و آنتوان گریزمان توپ برنز آدیداس را تصاحب کردند تا از دید فیفا بعد از مودریچ، دومین و سومین بازیکن برتر جام جهانی لقب بگیرند. هری کین هم با ۶ گل زده کفش طلای آدیداس را به خانه برد و نامش را عنوان آقای گل جام جهانی ثبت کرد. در حوزه‌ دورازه‌بان‌ها هم تیبو کورتوای بلژیکی دستکش طلایی آدیداس را صاحب شد.

فیفا در مورد مودریچ از هم‌‌تیمی سابق او، اسطوره‌ سابق برزیلی، کاکا نقل قول کرده که «لوکا به ما طوری نشان می‌دهد که انگار فوتبال بازی کردن ساده است. ولی باور کنید، فوتبال بازی کردن خیلی‌خیلی سخت است. بازی در جام جهانی از این هم سخت‌تر است. ولی لوکا طوری بازی می‌کند که انگار همه چیز عادی و نرمال است. فوتبال برای او مثل رقص می‌ماند. او بازیکنی است بی‌نظیر در سطح بسیار بالا. با ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان، یک بار رسیدن به فینال جام جهانی و البته کاپیتانی باشگاهش و تیم ملی کشورش. او واقعاً لیاقت این جوایز را داشت. مردی مؤدب و متواضع که انسان بی‌نظیری است. از همینجا به مودریچ تبریک می‌گویم».

فیفا برای صحبت درباره‌ امباپه و پرسیدن از آینده‌ او به سراغ اسطوره‌ فوتبال آلمان، لوتار ماتیوس رفته. فیفا از ماتیوس پرسیده برای دریافت جایزه‌ بهترین فوتبالیست سال دنیا، فوتبالیست‌ها به چه خصوصیاتی نیاز دارند و چطور می‌توانند فاتح این جایزه‌ معتبر شوند؟

ماتیوس می‌گوید «بازیکنانی که قبلاً جایزه‌ بهترین بازیکن سال را دریافت کرده‌اند، همیشه کسانی بوده‌اند که گل‌های مهم زده‌اند. ولی قبل از آن‌که فوتبالیستی بتواند بدرخشد و گلزنی کند، باید تیم خوبی داشته باشد که از او حمایت کنند. به اعتقاد من بهترین بازیکن امسال از تیمی انتخاب می‌شود که عناوین قهرمانی مهم به‌دست آورده. خیلی مهم است که تیم شما قهرمان شود تا شما در معرض توجه قرار بگیرید. فوتبالیستی که در تورنمنت‌های مهم مثل جام جهانی می‌درخشد، فرصت ویژه‌‌ای برای مطرح شدن دارد».

اما فیفا این سؤال را مطرح می‌کند که موفقیت‌های مودریچ و امباپه در جام جهانی می‌تواند باعث شود که آنها روز ۲۴ دسامبر در لندن جوایز بهترین‌های سال فیفا را به خود اختصاص دهند ؟ برخی صاحبنظران می‌گویند به نظر می‌رسد فیفا قصد دارد برای انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ به کسی به جز رونالدو و مسی فکر کند و از هم‌اکنون مشغول زمینه‌سازی برای این اقدام است. باید تا ۲۴ دسامبر منتظر ماند و دید که آیا امسال کسی به جز زوج رونالدو و مسی می‌تواند جایزه‌ بهترین فوتبالیست سال را به خود اختصاص دهد؟

جایزه‌ مهم دیگری که در ماه دسامبر اهدا خواهد شد جایزه‌ پوشکاش است که با بازیکنی تعلق می‌گیرد که بهترین گل سال را به ثمر رسانده. با توجه به گل‌های بسیار زیبایی که در جام جهانی روسیه به ثمر رسید باید تا ماه دسامبر منتظر ماند و دید آیا یکی از آن گل‌ها می‌تواند جایزه‌ پوشکاش را نصیب گلزنش کند؟