چهاردهمین گردهمایی مسؤولین امور فرهنگی و دینی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی کشور

چهاردهمین گردهمایی مسؤولین امور فرهنگی و دینی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی کشور چهاردهمین گردهمایی مسؤولین امور فرهنگی و دینی شرکت‌های آب‌وفاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور به مدت دوروز به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و در شهر محلات برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، حجت‌الاسلام یزدان‌پرست مشاور وزیر و مسؤول شورای‌فرهنگی و […]

چهاردهمین گردهمایی مسؤولین امور فرهنگی و دینی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی کشور

چهاردهمین گردهمایی مسؤولین امور فرهنگی و دینی شرکت‌های آب‌وفاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور به مدت دوروز به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و در شهر محلات برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، حجت‌الاسلام یزدان‌پرست مشاور وزیر و مسؤول شورای‌فرهنگی و دینی وزارت نیرو گفت: بی‌شک کسانی که در صف مقدم جبهه فرهنگی هستند دارای پیشینه خوبی بوده‌اند که به این توفیق نایل آمده‌اند و باید به عنوان الگو بهترین رفتار و گفتار را داشته باشند زیرا رفتار و گفتارشان زیر ذره بین است و لغزششان همانند لغزش کشتی است که علاوه بر این‌که خود غرق می‌شوند و باعث غرق دیگران نیز می‌شوند.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان همایش گفت: استان مرکزی استانی است که مفاخر زیادی را به کشور اهدا کرده که سرآمد آنان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام‌خمینی(ره) می‌باشد.

حجت‌الاسلام یزدان‌پرست شرایط کنونی آب و برق را نامناسب دانست و افزود: داشته‌های ما، کاهش نزولات آسمانی و تغییرات اقلیمی موازنه آبی کشور را بهم ریخته است. بارش باران به تنهایی برای سیستم آبیاری مؤثر نیست و برف اثر خودش را دارد که در سال آبی جاری بارش برف نداشتیم.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از نیروگاه‌های تولید برق، آبی هستند و باید با فشار آب فعال شوند گفت: به دلیل کاهش بارندگی طی سال‌های گذشته، امسال در زمینه تولید برق با مشکل مواجه و خاموشی و قطع برق داشته‌ایم که این زندگی را برای مردم به ویژه در بخش‌های صنعت و کشاورزی سخت کرده و برخی جا‌ها قطع برق، قطع آب را به دنبال دارد .

حجت‌الاسلام یزدان‌پرست تأکید کرد: برای گذر از این شرایط باید همگی بسیج شویم و با تشویق مردم به مصرف درست آب و برق این شرایط را پشت سر بگذاریم.

 یزدان‌پرست مشاور وزیر و مسؤول شورای فرهنگی و دینی وزارت نیرو با اشاره به اهمیت فراگیری قرآن و ابراز خشنودی از استقبال کارکنان صنعت آب و برق از مسابقات قرآنی خاطر نشان ساخت: دبیران شورای فرهنگی و دینی شرکت‌ها باید با فضا‌سازی و تبلیغات مناسب باعث گرایش خانواده‌ها به سمت قرآن شوند زیرا انس با قرآن مانوس سعادت دنیا و آخرت را برایشان به همراه دارد.

حجت‌الاسلام یزدان‌پرست از برگزاری اردو‌های دانش‌آموزان برتر و اقامه نماز جماعت در شرکت‌ها به عنوان اقداماتی مؤثر در ترویج فرهنگ دینی و اخلاق یاد کرد و افزود: با شرکت دانش‌آموزان سراسر کشور در اردو‌ها علاوه بر این‌که فرهنگ‌های اقوام مختلف به هم نزدیک و بچه‌ها با هم مانوس می‌شود با توجه به انرژی زیاد این دانش‌آموزان حس ملی و دینی آنان نیز تقویت می‌شود.

وی نماز جماعت را عامل همبستگی مسلمان دانست و به دبیران شورای فرهنگی و دینی شرکت‌ها تأکید کرد: تلاش نمایید نماز جماعت در شرکت‌ها هر چه با شکوه‌تر برگزار گردد و برای تحقق این امر علاوه بر شرکت خود در نماز جماعت برای حضور همکاران در این فریضه الهی ترویج و همواره وضعیت نماز خانه‌ها را به لحاظ کمی و کیفی رصد کنید.