آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل نداریم

معاون مشارکت اجتماعی وزارت کشور آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل نداریم زهراقره‌داغی- معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت‌کشور، گفت: در نشست با سمن‌‌ها با موضوع آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل چند دستاورد قابل توجه داشت. نخستین آن این‌که آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل نداریم. به گزارش […]

معاون مشارکت اجتماعی وزارت کشور

آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل نداریم

زهراقره‌داغی- معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت‌کشور، گفت: در نشست با سمن‌‌ها با موضوع آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل چند دستاورد قابل توجه داشت. نخستین آن این‌که آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل نداریم.

به گزارش مناقصه‌مزایده،کمال اکبری درباره دلایل نبود آمار دقیق، خاطرنشان کرد: آمار کودکان بازمانده از تحصیل براساس شناسایی آنها از روی کارت‌ملی است، اما کودکان بسیاری داریم که هویت ثبت شده ندارند لذا قرار شد با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این آمار استخراج و تا ۳هفته دیگر مشخص شود.

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این‌که شهردار تهران در نشست خبری اخیر خود عنوان کرده بود که تکدی‌گری را در تهران در سال آینده به صفر می‌رساند، آیا این امر ممکن است، اظهار داشت: واقعیت این است که این موضوع بسیار مورد تأکید همه دستگاه‌ها است و همه دستگاه‌ها در این زمینه پای کار آمده‌اند تا مشکلات و آسیب‌‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: با این حال به دلیل زایشی که این قضیه دارد نمی‌توانیم بگوییم تکدی‌گری و بحث کودکان کار یک روز به اتمام می‌رسد. برای چنین و عده‌ای نیاز است همه معضلات پایه‌ای مرتفع شود و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

اکبری تأکید کرد: با این حال این‌که اراده جدی برای تحقق این موضوع داشته باشیم پسندیده و خوب است و باید همه دستگاه‌ها و به ویژه رسانه به صورت مصرانه پای کار بیایند.

اکبری ادامه داد: دستاورد دیگر این جلسه راهکارهای عملیاتی بود که نمایندگان دستگاه‌ها و مسؤولان سازمان‌های مردم نهاد ارایه داده‌اند. آنها تنگنا‌‌ها و چالش‌‌ها را مطرح کردند و ما به دنبال مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم نهاد در بحث مداخله‌گری در حوزه اجتماعی هستیم.

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در خاتمه خاطرنشان کرد: وزارت کشور نقش ساماندهی را دارد و تمام تلاش ما این است که همه سازمان‌ها و نهاد‌‌ها را پای کار بیاوریم. این جلسات نیز با همین اهداف برگزار می‌شود.