سؤال از رییس‌جمهور !

سؤال از رییس‌جمهور !     تعجب کردید ؟ من هم مثل شما، ظاهراً نمایندگان محترم و محترمه مجلس بالاخره دست از دل برداشتند و دست به‌کار شدند تا چند تا سؤال دست و رو شسته از رییس‌جمهور بپرسند.     اساساً مهم همین است که سؤال پرسیده شود و این‌که آیا سؤال وارد است یا خارج […]

سؤال از رییس‌جمهور !

    تعجب کردید ؟ من هم مثل شما، ظاهراً نمایندگان محترم و محترمه مجلس بالاخره دست از دل برداشتند و دست به‌کار شدند تا چند تا سؤال دست و رو شسته از رییس‌جمهور بپرسند.

    اساساً مهم همین است که سؤال پرسیده شود و این‌که آیا سؤال وارد است یا خارج و یا قابل است یا متقابل و یا این‌که رفع مسؤولیت است یا رافع، خیلی مهم نیست، مهم این است که از رییس‌جمهور سؤال پرسیده شود و ایشان هم پاسخ‌های نغز و دلکش ارایه دهند و کارت زرد در جیب مجلسیان بماند و مردم هم حظ وافر ببرند که چه می‌کنند این مجلسیان و دولتیان!

    با این اتفاق خجسته و حرکت فرخنده، لااقل برای یک ماه هم که شده مردم و خبرنگاران و اهالی رسانه، دست از سر مسؤولین و مدیران برمی‌دارند و ایشان نفس راحتی می‌کشند و اگر هم کسی سؤالی پرسید و یا ایرادی گرفت، فرمایش می‌کنند هر چه … بگه !

    از فردای روز پاسخگویی، یک دفعه همه چیز گل و بلبل می‌شود و دلار و سکه دست از یاغی‌گری و سرکشی برمی‌دارند و به راه راست هدایت می‌شوند. قیمت‌ها و حباب‌ها و کسری‌ها و کمبود‌ها هم خانه‌نشینی اختیار می‌کنند و شب تار به صبح روشن بدل می‌شود.

    پس همگی علی‌الحساب با استفاده از دلار مطبوع دولتی به سفر خارجی رفته و از یکطرف به گشت و‌گذار خود برسیم و هم این‌که چند دلاری هم کاسب بشویم . شیر و لبنیات و برنج و میوه و روغن و گوشت هم تناول نکنیم چون یکی آرسنیک دارد و آن یکی چربی مضاعف و دیگری نقرس‌آور است و آن آخری برای خودش تراریخته شده است. چون قرار است همه اینها بعد از سخنان مبسوط ایشان هم افول قیمت داشته باشند و هم سیب سبز سلامت بگیرند و مشکلشان دفعتاً حل و فصل شود و باز به سر سفره‌ها برگردند و ملت از آن بهره‌ها برند و کیفشان کوک شود!

    البته تنها چیزی که ظاهراً قرار نیست تا روز موعود، معطل بماند همان برخورد قاطع و بدون شفقت با اخلالگران و اختلاس‌گران و قاچاقچیان و مفسدان فی‌الارض است که از قرار معلوم به همین زودی‌ها و نهایتاً طی چند دهه آینده چنان به تیر غیب و تیغ عدالت گرفتار شوند که مجبور شوند برای التیام سردرد خود، قرص مسکن میل کنند آن‌هم با آب نه چندان خنک! تا جگر مردم از شنیدن زجه‌های ایشان دو چندان خنک شود!

    در پایان باید معروض بدارم که جنابان مجلسیان و پرسندگان سؤال، حرکت شجاعانه، مدبرانه و حکیمانه شما با خطی خوش در برگی زرین نگاشته خواهد شد و همگان در طول تاریخ به یاد خواهند داشت که در روزگاری که همه چیز آنچنان بود که نباید، مردمانی از پارس، قانونگذاری و اصلاح مقررات و نظارت را به دیگران سپرده بودند و همچنان در جستجوی دانش و علم سؤال می‌پرسیدند!

 هوشنگ‌خان