الدحیل-پرسپولیس؛ نبرد سرخ‌های ایران و قطر

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا الدحیل-پرسپولیس؛ نبرد سرخ‌های ایران و قطر تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر امشب و از ساعت ۲۰ به وقت ایران در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در قطر به مصاف یکدیگر می‌روند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، الدحیل به دنبال آن است تا بتواند […]

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الدحیل-پرسپولیس؛ نبرد سرخ‌های ایران و قطر

تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر امشب و از ساعت ۲۰ به وقت ایران در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در قطر به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، الدحیل به دنبال آن است تا بتواند انتقام باخت دور قبلی لیگ قهرمانان آسیا را که با نتیجه ۱ بر صفر در مرحله حذفی مغلوب این تیم شده بود را بگیرد.

تیم پرسپولیس ایران مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ را با ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست پشت سر گذاشت و در مرحله یک هشتم نهایی نیز توانست تیم الجزیره امارات را با قانون گل زده بیش‌تر در خانه حریف که در آخرین لحظات توسط سیدجلال حسینی به ثمر رسیده بود، شکست دهد. تیم پرسپولیس ایران در ادامه در مرحله یک چهارم نهایی اما باید به مصاف تیم الدحیل، یکی از قوی‌‌ترین تیم‌های آسیایی برود.

 الدحیل قطر اما شروع طوفانی را در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ داشت، آنها در ۶ دیدار مرحله گروهی تمام حریفان خود را در هم کوبیدند و با کسب ۱۸ امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند، آنها در این مرحله توانستند تیم العین را با نتیجه ۸ بر ۳ در مجموع دو دیدار از پیش رو‌بردارند.

پرسپولیس تهران لیگ برتر هفدهم را با قهرمانی زود هنگام خود به پایان رساند و در لیگ برتر هجدهم هم تاکنون موفق شده از ۵ دیدار برگزار شده دو پیروزی و ۳ تساوی را در کارنامه خود ثبت کند. پرسپولیسی‌ها اما به واسطه برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه، بسیاری از بازیکنان اصلی خود را از دست داده‌اند این در حالی است که الدحیل بازیکنان میلیونی زیادی را جذب کرده است، تیم پرسپولیس بیش‌تر از بازیکنان باقی‌مانده در نیمکت خود استفاده می‌کند و ترکیب مشخصی دارد.

تیم الدحیل قطر اما وضعیتی بسیار متفاوت با پرسپولیس ایران دارد. الدحیل در ۳ فصل گذشته لیگ ستارگان قطر تنها یک شکست را تجربه کرده است. الدحیلی‌ها به تازگی سرمربی تیم خود را تغییر داده‌اند و نبیل معلول سرمربی تیم ملی فوتبال تونس در رقابت‌های جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ را به تیم خود آورده‌اند تا سکان هدایت شوالیه‌های قرمز را برعهده داشته باشد. تیم الدحیل در ۳ دیدار گذشته خود توانسته است حریفان خود را با نتیجه‌هایی همچون ۶بر صفر و یا ۳ بر صفر شکست دهد و با روحیه بالایی به مصاف پرسپولیس خواهد آمد.

بازیکنانی همچون یوسف العربی، یوسف مساکنی، کریم بوضیاف و محمد اسماعیل در این تیم حضور دارند که از کارنامه خوبی بهره‌مندند. برای مثال یوسف العربی با ۹ گل زده به همراه بغداد بونجاح بازیکن تیم السد در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

گفتنی است حسین ماهینی و سیامک نعمتی از بازیکنان تک کارت زرد تیم پرسپولیس هستند و در صورت دریافت کارت زرد در دیدار رفت، دیدار برگشت برابر تیم الدحیل قطر در ورزشگاه آزادی تهران را از دست خواهند داد و در مقابل اما هیچ کدام از بازیکنان الدحیل در خطر محرومیت از دیدار برگشت به دلیل کارت زرد دوم برابر تیم پرسپولیس قرار ندارند و می‌توانند با خیال راحت‌تری به رقابت با سرخ‌پوشان ایرانی بروند.

یکی از بهترین خبر‌ها برای تیم فوتبال پرسپولیس در رقابت دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم الدحیل، می‌تواند مصدومیت عاصم مادیبو، یوسف المساکنی، محمد اسماعیل و کریم بوضیاف باشد و با این اوصاف تیم پرسپولیس می‌تواند بهترین استفاده را از این موقعیت داشته باشد. برای تیم پرسپولیس بازیکنانی همچنین مهدی‌شریفی، محسن ربیع خواه، شاهین عباسیان و محمد امین اسدی غایب هستند. در کنار ۴ بازیکن نام برده شده همچنین کمال کامیابی‌نیا در بین احتمالات غایب دیدار رفت برابر تیم الدحیل قرار گرفته است. کامیابی‌نیا در آخرین تمرین پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حاضر نشد و گفته می‌شود این بازیکن به شدت دچار سرماخوردگی و لرز شده است.

ورزشگاه عبدا… بن خلیفه به عنوان ورزشگاه تیم میزبان برای رویارویی تیم‌های الدحیل و پرسپولیس در نظر گرفته شده است. این ورزشگاه در طول روز دمای متوسط ۴۵ درجه سانتی‌گرادی دارد و با حضور تکنولوژی‌های جدید ورزشگاه قطری برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به خوبی می‌تواند شرایط مطبوعی را برای میزبانی دیدار دور رفت لیگ قهرمانان آسیا به وجود آورد.

در دیدار دور رفت تیم‌های الدحیل قطر و پرسپولیس تهران، تیم داوری عراقی قضاوت خواهند کرد.

فرمان ما برای موفقیت، برد است

سرمربی کروات سرخپوشان در آستانه جدال با نماینده قطر در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان صحبت‌های انگیزشی را در جمع شاگردانش مطرح کرد.

برانکو که سعی در تهییج روحیه بازیکنانش داشت به آنها گفت: خیلی خوشحالم که شاد و خوشحال هستید. خوشحال‌تر هستم که روی بازی تیم تمرکز دارید. ما اینجا هستیم تا بازی خوبی انجام دهیم. اگر یادتان باشد یک سال قبل هم به قطر آمدیم تا با لخویا بازی کنیم.

وی با اشاره به بازی فصل گذشته مقابل این تیم در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان گفت: ما در تهران با لخویا بدون گل مساوی کردیم و اینجا آنها را شکست دادیم. ما دو بازی عاقلانه با این تیم کردیم. همان زمان هم خیلی‌‌ها گفتند که نتیجه خوبی نگرفتیم اما به اعتقاد من نتیجه خوبی گرفتیم. در قطر هم به این تیم یک گل زدیم که حتی می‌توانستیم بیش‌تر هم گل بزنیم.

برانکو در حالی که با تغییر تن صدایش تلاش داشت بازیکنان را به اهمیت کسب نتیجه مقابل الدحیل و صعود از این مرحله آگاه کند، گفت: لخویا با الجیش ادغام شد اما خیلی تیم قدرتمندی نیستند. به نظر من سطح این تیم شبیه همان تیم است اما انتظار یک تیم قدرتمند و قوی را داریم و شکی در آن نیست. انتظار دارم که عاقلانه بازی کنید و باید بدانید که هر اوت انداختن، هر پاس و هر سر زدن قطعاً مهم است. انتظار دارم در روز بازی همگی در آمادگی کامل ذهنی و بدنی باشید چرا که تنها فرمان ما برای موفقیت، برد است.