حفاظت‌خواری محیط‌زیستی!!

حفاظت‌خواری محیط‌زیستی!!     آن‌طور که از شنیده‌ها و دیده‌ها برمی‌آید عده‌ای چوپان‌زاده که خود را از تبار دشت‌های بالادست خوش آب و هوا می‌دانند و ایضاً از نوادر روزگار! در اقدامی قابل تحسین گرداگرد کوه و مرتع و علفزار آبا اجدادی را حصارهایی به بلندی چشمان تیزبین اهالی محیط‌زیست محترم کشیده‌اند! و بر دروازه ورودی […]

حفاظت‌خواری محیط‌زیستی!!

    آن‌طور که از شنیده‌ها و دیده‌ها برمی‌آید عده‌ای چوپان‌زاده که خود را از تبار دشت‌های بالادست خوش آب و هوا می‌دانند و ایضاً از نوادر روزگار! در اقدامی قابل تحسین گرداگرد کوه و مرتع و علفزار آبا اجدادی را حصارهایی به بلندی چشمان تیزبین اهالی محیط‌زیست محترم کشیده‌اند! و بر دروازه ورودی دری کاشته‌اند از آهن اسفنجی! و بر آن قفلی زده‌اند از فولاد آبدیده و تر و تازه! و خود را ندیده‌ها و نبیره‌های چوپان و رمه‌دار‌های دوره تیر کمان شاه می‌دانند که حق علفزار و کوهسار و یونجه‌زار خود را از سازمان مراتع و نمی‌دونم چی‌چی، باز پس گرفته‌اند و قفل و زنجیری گران بر آن زده‌اند و البته من‌باب حسن همجواری و حسن نیت یک عدد کلید مربوطه را به مسؤولان محترم خیلی مربوطه تقدیم کرده‌اند!

    به همین مناسبت مراسم جشن و پایکوبی و ایضاً دست‌افشانی ملو در باشگاه هواداران محیط‌زیست، به همت مسؤولان مراتع و نوه و نتیجه‌های چوپانان اهل عتیق برگزار می‌شود و تندیس یادبودی به عزیزان حفیظ و بزرگان اهل تمیز که زحمت نگهبانی و حفظ و حراست از کوه و دشت و جنگل را به جان خریده‌اند و باری را از دوش سازمان مربوطه برداشته‌اند، تقدیم خواهد شد.

    در خبر است که زحمت‌کشان مربوطه به اندازه یک کف دست اتاق نگهبانی که بتوان در آن استراحتکی کرد و همچنان به حفاظت ادامه داد، در چندین نقطه سوق‌الجیشی! ساخته و پرداخته‌اند تا بتوانند در شیفت‌های کاری از آنها استفاده ببرند. البته به دلیل آن‌که کف دست حفاظت‌خواران محترم خیلی بزرگ‌تر از نقشه هوایی این اراضی بود، با مساعدت و همکاری سازمان مربوطه مقرر شد بخش‌هایی از مراتع و کوهسار‌های مورد حفاظت و صیانت این عزیزان به جهت خیابان و جاده‌کشی از قاعده آن کف دست مستثنا شده و بقیه به ویلا و استراحتگاه و کمپ حفاظت و باغ و پارک آبی و شکارگاه طبیعی و این قسم چیز‌ها، تبدیل شود تا امکان نگهداری و حفاظت بهتر و عمیق‌تر! فراهم شده و خدشه‌ای به محیط‌زیست کشور وارد نشود.

بدینوسیله از آن مسؤول محترم محیط‌زیستی که با رشادت هر چه تمام، اقدام به اخذ یک فقره کلید از چوپان‌زادگان فوق‌الذکر کرد و احیاناً با جانفشانی مضاعف ممکن است در برخی از روز‌ها در این اماکن مطروحه سکنی گزیند و به حفاظت از نزدیک‌! بپردازد، تشکر و قدردانی کرده و ابراز امیدواری می‌کنیم که کلید تحویل شده را یک مرتبه به قفل‌های مربوطه امتحان کنند تا خدای ناخواسته هنگام عزیمت خانوادگی جهت حفاظت، به خنس نخورده و جلو سر و همسر کنف نشوند!

 هوشنگ خان