تغییرات بنیادی کابینه!

تغییرات بنیادی کابینه!      به نظر می‌رسد در چند روز آینده شاهد تغییرات بنیادی و بسیار فراگیر در کابینه باشیم و به ظن قوی بسیاری از پست‌ها و وزارتخانه‌ها دچار تحولات چشمگیر خواهند شد. متأسفانه بیم آن می‌رود از آنجا که مدیریت کشور به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و کم‌تر مشکل و […]

تغییرات بنیادی کابینه!

     به نظر می‌رسد در چند روز آینده شاهد تغییرات بنیادی و بسیار فراگیر در کابینه باشیم و به ظن قوی بسیاری از پست‌ها و وزارتخانه‌ها دچار تحولات چشمگیر خواهند شد. متأسفانه بیم آن می‌رود از آنجا که مدیریت کشور به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و کم‌تر مشکل و معضلی وجود ندارد، اینگونه تغییرات، روند مثبت و رو به جلو کشور را کند و حتی متوقف کند!

    البته این احتمال وجود دارد هدف‌گذاری موفقیت‌های بزرگ‌تر و ثبات و امنیت اقتصادی بیش‌تر و بیش‌تر، دلیل این تغییرات باشد و جناب رییس انتظارات بالاتری از مسؤولین مربوطه داشته و به این حد از رفاه و ثبات و آرامش اکتفا نکرده و به دنبال بهترین‌ها باشند.

از آنجا که اینجانب از دور، دستی بر آتش داشته و سال‌هاست بالای گودنشین هستم و تخصص و توان مکفی و اکمل را در خصوص اظهارنظر داشته و دارم! بدون آن‌که انتقادی داشته باشم راه‌حل‌های مؤثر و شگرفی را خدمت سروران مؤثر و تصمیم‌گیر محترم ارایه می‌کنم که امید است قبول افتد و در نظر‌ آید.

    تغییر محل قرار گرفتن هر یک از وزرا و یا جانمایی متنوع صندلی استقرار ایشان در جاهای مختلف میز، تنوع جدی در نوشیدنی سرو شده و رویکرد عبور از چای داغ به دمنوش ولرم و شربت خاکشیر خنک بنا بر فصول مختلف سال، افزایش اکو بلندگوهای مستقر در سالن به گونه‌ای که بیانات گهربار مسؤولان چندین بار تکرار شده و پژواک ایجاد شده نشاط و شادابی مضاعف را حاصل کند، استفاده از روش طوفان ذهنی به صورتیکه هر یک از عزیزان مربوط بتوانند در رابطه با هر موضوع مربوط و نامربوط چه در جلسه، چه پایین پله‌ها و چه در تریبون‌های مختلف، سخن بگویند بدون نگرانی از هزینه‌های ایجاد شده و یحتمل نکوهش آقای رییس. تدوین دکترین استیضاح، استعفا، برکناری، با همکاری وکلای محترم و دیگر اساتید اهل فن به‌گونه‌ای که میزان هیجان و تنوع آن به قدر کفایت بوده و نه زیاد شور شود و نه آنقدر‌ها بی‌نمک!، ادامه سبک مترقی انتقاد و تعریف توأمان از خود و خودی‌ها و عارض شدن از غیرخودی‌ها و قانون دیدن همه کس را و ندیدن خود را! تکمیل و تعمیق استراتژی تزریق امید در جامعه و کی بود کی بود، من نبودم در هنگامه عارض شدن دیگران، بهبود مستمر رابطه با اهالی رسانه‌های ملی و میلی، جناح‌های اینوری و آن‌وری، کف بازار و از دست ندادن متانت، آرامش و سکوت در برابر حرف‌ها، حدیث‌ها، نوسانات و هر چیز دیگری که خاطر جنابان محترم را مخدوش می‌کند. پافشاری، اصرار و ممارست مثال‌زدنی در ادامه دادن همه سیاست‌های پولی، اقتصادی، مالی، معیشتی، اجتماعی، ارتباطی و انفعالی و… .

البته هوشنگ‌خان خود واقف است که در حال درس پس دادن در پیشگاه عزیزان و بزرگان بوده و توضیح واضحات است خدمت مسؤولان همه چیز‌دان و اهل فن، ولی از آنجا که نگران از دست رفتن دستاورد‌ها و موفقیت‌ها بوده و بیم آن دارد که خدای ناخواسته عزیزان مسؤول در باد خنک پیروزی‌ها و نتایج مشعشع فعلی بخوابند و از بهتر و بهتر شدن دست برداشته و سهو عمل و رفتاری بروز کند، بر خود فرض دانست که در مقابل توپچی، ترقه‌ای در کرده و اظهار فضلی نماید!!

هوشنگ خان